Sökning: "christian fuentes"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden christian fuentes.

  1. 1. Att konstruera naturen : En kvalitativ studie av Volvos Human Made Stories

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Ida Dahlgren; [2018]
    Nyckelord :Naturkonstruktioner; konstruktion; natur; berättelse; Volvo; narrativ analys;

    Sammanfattning : This essay aims to investigate how constructions of nature is conveyed through Volvos Human Made Stories, and what possible effects these constellations might have on a global discourse of environmental issues. Human Made Stories was first published in 2016 and is a series of short films, which according to Volvo seek to inspire it's viewers. LÄS MER

  2. 2. Grön Marknadsföring i sociala medier - en studie om hur sociala medier används av företag för att marknadsföra grönt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Edvin Shoaibi; Amanda Johansson; [2014]
    Nyckelord :advertising; sustainable marketing; enviromental marketing; ekologisk; sociala medier; social media; grön marknadsföring; green marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Grön marknadsföring i sociala medier – en studie om hur sociala medier används av företag för att marknadsföra grönt. Kurs: KSKK01 Service Management Författare: Amanda Johansson och Edvin Shoaibi Handledare: Christian Fuentes Nyckelord: Grön marknadsföring, sociala medier, interaktion, relationsmarknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Unik genom varumärkesidentitet - en studie av boutiquehotells varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Karlsson; Frida Andersson Nerme; [2013]
    Nyckelord :differentiering och relationsmarknadsföring.; image; Nyckelord: varumärke; identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Unik genom varumärkesidentitet - en studie av boutiquehotells varumärkesidentitet Författare: Frida Andersson Nerme & Sofia Karlsson Handledare: Christian Fuentes Nivå: C-uppsats Institution: Service Management, Campus Helsingborg - Lunds Universitet Datum: 2013 augusti Problemformulering: Ur hotellkedjornas standardiserade karaktär har boutiquehotellen vuxit fram som ett alternativ till det individuella. För att överleva på den hårt konkurrerade marknaden i London krävs en väl utförd differentieringsstrategi. LÄS MER

  4. 4. Att marknadsföra grönt - En studie om vilka värden ICA och MQ synliggör genom sina hållbarhetsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Julia Kron; Annakarin Persson; Jenny Winqvist; [2012]
    Nyckelord :grön marknadsföring; hållbarhetsstrategier; värde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Att marknadsföra grönt - En studie om vilka värden ICA och MQ synliggör genom sina hållbarhetsstrategier Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT-2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Julia Kron, Anna Karin Persson & Jenny Winqvist Handledare: Cecilia Fredriksson & Christian Fuentes Nyckelord: grön marknadsföring, hållbarhetsstrategier, värde Problem: då samhällsansvar har blivit väsentligt för företag är det många verksamheter som hävdar att de arbetar proaktivt med miljöfrågor. Problemet är dock att det inte är enkelt att se eller förstå hur företag arbetar med hållbarhet. LÄS MER

  5. 5. The Service Terminator? - när människor ersätts av maskiner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Nilsson; Lina Sonesson; Maria Ingstad; Sanna Axbom; [2012]
    Nyckelord :self-service technologies; kundupplevt värde; co-creation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title: The Service Terminator – when people are being replaced by machines University: Lund University, Campus Helsingborg, Department of Service Management Course: SMKK01, Service Management, Bachelor’s degree, 15 hp, 2012 Seminar date: May 29, 2012 Authors: Sanna Axbom, Maria Ingstad, Emma Nilsson and Lina Sonesson Supervisors: Christian Fuentes and Rickard Ek Keywords: Self-service technologies, customer perceived value, co-creation Problem: The speed of technology has changed our way of consuming services. Self-service technologies is used more frequent and means that services can be consumed without interaction with other people. LÄS MER