Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Kenan Omeragic; [2023]
    Nyckelord :Startup companies; social media; digital marketing; strategy; consumers.; Startupföretag; sociala medier; digital marknadsföring; strategi; konsumenter.;

    Sammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.   Författare: Kenan Omeragic   Handledare: Christine Tidåsen   Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER

  2. 2. Alvedon vs det generiska läkemedlet Pamol : En studie om konsumentens kännedom, trovärdighet och dess påverkan av prisskillnader inför ett köpbeslut.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Darja Faily; Nader Albanna; [2021]
    Nyckelord :Knowledge; Credibility; Purchase Decision; Price; Alvedon; Pamol; Generic Drugs; kännedom; trovärdighet; Pris; Konsumtion; Köpbeslut; Generiska läkemedel; Marknadsföring; Alvedon; Pamol;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Alvedon vs det generiska läkemedlet Pamol - En studie om konsumentens kännedom, trovärdighet och dess påverkan av prisskillnader inför ett köpbeslut. Datum: 2021-05-25 Nivå: Kandidatuppsats  Författare: Darja Faily & Nader Albanna Handledare: Christine Tidåsen Examinator: Klaus Solberg Søilen Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters preferens och uppfattning av de generiska paracetamol-läkemedlen Alvedon och Pamol. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Nathalie Werley; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR work; sustainability; the fashion industry; purchasing decisions; brand.;

    Sammanfattning : Titel: Corporate Social Responsibility- En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket. Datum: 2022-01-13 Författare: Nathalie Werley Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring 15 hp, Linnéuniversitetet. LÄS MER

  4. 4. Influencers den nya tidens marknadsförare : En kvantitativ studie om influencer marketing och dess påverkan på konsumenters köpprocess samt uppfattning om varumärken

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabella Gehrke; Erik Nordenadler; Emily Almqvist Daniel; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Social Media; Generation Z; EWOM; Köpprocess; Varumärke.;

    Sammanfattning : Titel: Influencers den nya tidens marknadsförare – En kvantitativ studie om influencer marketing och dess påverkan på konsumenters köpprocess samt uppfattning om varumärken. Författare: Emily Almqvist Daniel, Erik Nordenadler & Isabella GehrkeHandledare: Afshin AfsharipourExaminator: Christine Tidåsen Ämne: Kandidatuppsats, 15hp. LÄS MER

  5. 5. Self-service technology and Baby boomers : A qualitative study of baby boomers’ acceptance towards self-scanning devices in supermarkets. 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Eric Lindén; Casper Elheim; Hannes Löfquist; [2021]
    Nyckelord :Baby boomers; self-service technology; self-scanning; technology acceptance model; technology anxiety; technology innovativeness; self-efficacy; attitudes.;

    Sammanfattning : Abstract  Title: Self-service technology and baby boomers: An empirical study of baby boomers’ acceptance towards self-service technologies in supermarkets. Authors: Casper Elheim, Eric Lindén & Hannes Löfquist Institution: Linnaeus University, School of Business and Economics. LÄS MER