Sökning: "compulsory school years 7-9"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden compulsory school years 7-9.
1. Undervisning gällande integrerade elever : En studie om fem lärares förutsättningar att undervisa elever mottagna i grundsärskolan som får sin utbildning i grundskolan.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Sammanfattning Grundsärskoleelever som får sin undervisning i grundskolan årskurs 7-9 tillhör en minoritetsgrupp bland elever i svensk skola. Då skollagen ger kommuner frihet att utforma förutsättningarna för integrerade elever på många olika sätt tillkom studien i syfte att bidra med kunskap om undervisning av integrerade elever. LÄS MER
2. Creative Writing in the Swedish EFL Classroom : The views of teachers in Years 7-9 and Upper Secondary School
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : The study highlights English teachers’ attitudes towards the teaching of creative writing in the English subject in Swedish compulsory school years 7-9 and upper secondary school. The data in this study was collected through a quantitative web survey answered by 13 respondents and qualitative, semi-structured interviews with four teachers selected from the survey respondents. LÄS MER
3. Digitala läroböcker - kvalitetssäkrat urval? : En studie av elevers och pedagogers erfarenheter av digitala läroböcker i åk 7-9
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : In this study, I dedicate my attention to a comparative study regarding digital textbooks in comparison to printed textbooks. My purpose is to find out how teachers and students in years 7-9 compulsory school, view the use of digital textbooks compared to printed textbooks in teachingand learning. LÄS MER
4. Lärarpersektiv på lässtrategier : En intervjustudie om undervisning i lässtrategier i årskurs 7–9
Master-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : The present thesis aims to investigate how seven teachers of Swedish in the compulsory school´s later years’ experience and describe the use of reading comprehension strategies in teaching, the difficulties that may arise and the knowledge the teachers have of reading comprehension strategies. The purpose is to explore which models’ teachers use in their teaching as well as how reading strategies are integrated. LÄS MER
5. Codeswitching in the Swedish EFL classroom : A comparative study of teachers’ views and practices regarding first language use and related guidelines
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : In this qualitative case study, the beliefs and practices regarding codeswitching in the EFL classroom are compared between selected teachers of English in upper-secondary and compulsory school (school years 7-9) from Sweden. Through semi-structured interview questions, the data were collected from six teachers from each of the respective levels of education. LÄS MER