Sökning: "consumer empowerment"

Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade orden consumer empowerment.

  1. 21. Leverera på LinkedIn och Försköna på Facebook - En kvalitativ studie om hur ekonomistudenter framställer sig själva på sociala medier i karriärsyfte

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Stenbeck; Alice Hedlund; Nicoline Emnell; [2016]
    Nyckelord :Goffman; symbolisk interaktionism; consumer empowerment; Consumer Culture Theory; sociala medier; identitet; karriär; Facebook; LinkedIn; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att genom intervjuer undersöka hur ekonomistudenter resonerar kring sin personliga, karriärorienterade identitetsskapande på sociala medier med utgångspunkt i teorier kring Consumer Culture Theory, symbolisk interaktionism och consumer empowerment. Studiens syfte uppnås med en kvalitativ metod samt ett fenomenologiskt och hermeneutiskt förhållningssätt. LÄS MER

  2. 22. Data Management and Business Opportunities inEmerging Smart Metering Market

    Kandidat-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Filip Christiansen; Matilda Tranell; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Major changes in the energy systems throughout Europe have resulted in the implementation of new technologies such as smart grids and meters, enabling a two-way flow of information and electricity. This results in large volumes of metering data which needs to be efficiently managed for market and grid operational purposes. LÄS MER

  3. 23. Empowerment inom telekombolagens kundservice : Ett ledarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Tove Bergström; Tove Hansson; [2015]
    Nyckelord :Beslutsfattande; empowerment; kundservice; ledarskap;

    Sammanfattning : Telekombranschen är den bransch som har visat sig ha lägst kundnöjdhet enligt undersökningar som årligen genomförs bland konsumenterna. Missnöjet från kunderna är ett av de områden som medarbetarna i kundservicen dagligen får hantera, vilket ställer stora krav på medarbetarna gällande kunskap och möjlighet till beslutsfattande. LÄS MER

  4. 24. Sustainability Potentials of the Sharing Economy: The case of accommodation sharing platforms

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Lucie Zvolska; [2015]
    Nyckelord :Sustainability; Accommodation Sharing Platforms; The Sharing Economy; Claims; Potentials; Tourism; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The sharing economy, which facilitates technology-enabled sharing of underused assets, is an umbrella for a variety of segments and platforms. The concept includes peer-to-peer, business-to-business and business-to-consumer platforms which are celebrated for their potential to facilitate a transformative change towards a sustainable society grounded in access over ownership, empowerment, inclusiveness, democracy and an economically, environmentally and socially sound way of doing business. LÄS MER

  5. 25. Please, Keep My Secret - How consumer culture influences product-based female empowerment in a specific BOP context

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sarah Linder; Heimar Svensson; [2014-12-05]
    Nyckelord :Product-Based Female Empowerment; BOP; BOP Consumption; Cultural Meanings; Consumer Culture; CCT; Product Adoption; Kenya;

    Sammanfattning : The perception of the Base-of-the-Pyramid (BOP) as one single consumer market is no longer a viable notion. The present article illustrates this through an exploration of how local cultural meanings shape a distinct consumer context in a BOP market. LÄS MER