Sökning: "consumer empowerment"
Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade orden consumer empowerment.
21. Leverera på LinkedIn och Försköna på Facebook - En kvalitativ studie om hur ekonomistudenter framställer sig själva på sociala medier i karriärsyfte
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens syfte är att genom intervjuer undersöka hur ekonomistudenter resonerar kring sin personliga, karriärorienterade identitetsskapande på sociala medier med utgångspunkt i teorier kring Consumer Culture Theory, symbolisk interaktionism och consumer empowerment. Studiens syfte uppnås med en kvalitativ metod samt ett fenomenologiskt och hermeneutiskt förhållningssätt. LÄS MER
22. Data Management and Business Opportunities inEmerging Smart Metering Market
Kandidat-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : Major changes in the energy systems throughout Europe have resulted in the implementation of new technologies such as smart grids and meters, enabling a two-way flow of information and electricity. This results in large volumes of metering data which needs to be efficiently managed for market and grid operational purposes. LÄS MER
23. Empowerment inom telekombolagens kundservice : Ett ledarperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Telekombranschen är den bransch som har visat sig ha lägst kundnöjdhet enligt undersökningar som årligen genomförs bland konsumenterna. Missnöjet från kunderna är ett av de områden som medarbetarna i kundservicen dagligen får hantera, vilket ställer stora krav på medarbetarna gällande kunskap och möjlighet till beslutsfattande. LÄS MER
24. Sustainability Potentials of the Sharing Economy: The case of accommodation sharing platforms
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : The sharing economy, which facilitates technology-enabled sharing of underused assets, is an umbrella for a variety of segments and platforms. The concept includes peer-to-peer, business-to-business and business-to-consumer platforms which are celebrated for their potential to facilitate a transformative change towards a sustainable society grounded in access over ownership, empowerment, inclusiveness, democracy and an economically, environmentally and socially sound way of doing business. LÄS MER
25. Please, Keep My Secret - How consumer culture influences product-based female empowerment in a specific BOP context
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The perception of the Base-of-the-Pyramid (BOP) as one single consumer market is no longer a viable notion. The present article illustrates this through an exploration of how local cultural meanings shape a distinct consumer context in a BOP market. LÄS MER