Sökning: "corporate values"

Visar resultat 21 - 25 av 570 uppsatser innehållade orden corporate values.

  1. 21. Obligationens roll i skuldstrukturen : En kvantitativ studie om vilken effekt företagsobligationer har på lönsamheten hos svenska medelstora och stora aktiebolag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Edgaras Pusakovas; Simon Danielsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Kapitalstrukturen och dess inverkan på företag, speciellt lönsamheten, är något som studerats länge. Teorier som pecking order teorin och trade off teorin har länge varit accepterade och använts som vägledning och som grund för nya teorier. LÄS MER

  2. 22. Selling with Personality: The Role of Personal Branding in B2B Social Selling : An Exploratory Study of Personal Branding for B2B sales personnel.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Linnea Mundorf; Ebba Friberg; Selina Johansson; [2023]
    Nyckelord :Personal Branding; Social Selling; Business-to-Business; B2B; Sales Personnel; LinkedIn; Corporate Branding;

    Sammanfattning : This research aims to facilitate sales personnel and companies in understanding the interrelation of personal branding within sales and how it should be utilized effectively. Thus, the thesis explores how sales personnel develop and communicate their personal brand, and additionally how personal branding relates to social selling in a B2B context. LÄS MER

  3. 23. Ledarskap och motivation för ett lyckat engagemang till CSR hos anställda : Kvantitativ studie inom banksektorn i Sverige

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emma Forsell; Julia Johansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; employees; engagement; leadership; motivation; banking sector; Corporate Social Responsibility CSR ; anställda; engagemang; ledarskap; motivation; banksektorn;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) is a frequently discussed topic in the banking sector, not least because of the financial crisis in 2008 where banks needed to rebuild their reputation. Society at large is asserting the banks' obligation to work with CSR since they hold a key position in society's economy. LÄS MER

  4. 24. Incorporating Sustainability into Organizational Culture: An Exploration of Challenges and Solutions in the Swedish Banking Sector

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anila Birinxhiku; Melina Hägerö; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Organizational culture; Change management; Challenges; Solutions; Swedish banking sector; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sustainability has emerged as a critical aspect of business operations globally, encompassing environmental impact, social responsibility, and governance factors. With its ability to allocate financial resources, the banking sector plays a unique role in achieving global sustainability goals. LÄS MER

  5. 25. Nyhetsartiklars inramning av en idrottsorganisation : En studie med fokus på organisationens sociala ansvar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Kenny Scherer; Filip Gustavsson; Daniel Lundgren; [2023]
    Nyckelord :Keywords in English copy from the thesis *: CSR; CSR; nyhetsmedia; formel 1; sportevenemang; gestaltning;

    Sammanfattning : Studiens huvudämne är att undersöka hur stora idrottsevenemang presenteras och diskuteras offentligt i samband med företagens sociala ansvar. Syftet med studien är att ta reda på vilka gestaltningar som främst förekommer i nyhetsartiklarna och i vilket sammanhang. LÄS MER