Sökning: "corporate values"

Visar resultat 11 - 15 av 570 uppsatser innehållade orden corporate values.

  1. 11. Service till nya generationens kunder : Hur kan dagens kundservice utvecklas för att möta kommande generationers förväntningar?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Kasper Karlsson; Johan Israelsson; [2023]
    Nyckelord :Kundservice; Servicegap; Generation Z; AI; Chattbotar; Kundfokus;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the expectations and preferences customers within Generation Z have for service, as well as identify gaps between the expected and actual service. The study will further focus on future challenges for companies regarding service, when Generation Z becomes an increasingly large part of the customer base. LÄS MER

  2. 12. Implementering av affärskoder i medarbetarnas dagliga arbete

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ebba Henriksson; Maja Lilja; [2023]
    Nyckelord :Ethical corporate culture; ethical core values; formal ethics program; ethical leadership; business code; CSR; implementation; Etisk företagskultur; etiska kärnvärden; formellt etikprogram; etiskt ledarskap; affärskod; CSR; implementering;

    Sammanfattning : While the stakeholders’ awareness about how companies act sustainably has increased, the business code has gained greater importance. With a functioning business code in a company, it can help guide the behavior of its employees to maintain an ethical company culture. LÄS MER

  3. 13. Family influence on women entrepreneurs in Pakistan

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Alina Kanonchyk; Zahra Mirza; [2023]
    Nyckelord :Women entrepreneurship; gender; family; Pakistan; entrepreneurship;

    Sammanfattning : This qualitative study explores factors within families that influence women entrepreneurs of Pakistan. Pakistan is chosen as the key research area as where the corporate environment as well as the domestic sphere, they belong to, represent the intricate interaction of social, cultural, traditional, and religious components, especially considering the characteristics of the existing patriarchal system. LÄS MER

  4. 14. Företagskulturens egenskaper och lärande : En studie om medarbetares uppfattning med en jämförelse i tvärkulturell miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nicklas Ohlsson; Viktoria Tevell; Alice Borslöv; [2023]
    Nyckelord :Corporate culture; Cross-cultural; Formal learning; Non-formal learning; Informal learning; Cultural levels; Artifacts; Espoused Values; Cultural dimensions; Sweden; Spain; Organizational culture; Organizational structure; Företagskultur; Tvärkulturell; Formellt lärande; Icke formellt lärande; Informellt lärande; Kulturella nivåer; Beteende; Värdering; Kulturella dimensioner; Sverige; Spanien; Organisationskultur; Organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Företagskultur har en betydande roll i hur ett företag ska bli framgångsrikt visar aktuell forskning. I föreliggande studie undersöks hur företagskulturen uppfattas av anställda och vilka olika lärande som används för att kommunicera och förmedla kulturen till medarbetare. LÄS MER

  5. 15. Informationskulturen på en advokatbyrå : en fallstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Ann-Christin Karlén Gramming; [2023]
    Nyckelord :Informationskultur; Information management; dokumenthantering; advokatbyrå; kunskapsföretag; professionella tjänsteföretag;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the relation between information culture and document management in a Swedish corporate law firm. The thesis is based on a qualitative case-study method, where interviews, observation and documents are used as a method to collect data and to gain a deeper understanding of respondent’s values, norms and behaviours towards information management. LÄS MER