Sökning: "creative content"

Visar resultat 16 - 20 av 226 uppsatser innehållade orden creative content.

  1. 16. ”Eleverna är ju holistiska varelser som existerar utanför klassrummet” : En kvalitativ studie i musikteorilärares syn på den egna undervisningen i svensk kulturskola.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Emanuel Blom; [2023]
    Nyckelord :teaching content; music theory; kulturskola; sociocultural perspective; qualitative interview study; methodology; student influence; undervisningsinnehåll; musikteori; kulturskola; sociokulturellt perspektiv; intervjustudie; meto-dik; elevinflytande;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur musikteorilärare förhåller sig till lektionsinnehåll, elevinflytande och återkoppling i en skolform utan läroplan. Studien utgår från ett sociokulturellt perspektiv med fokus på kunskap och kunskapstradering mellan människor. LÄS MER

  2. 17. Fuktegenskaper i pappersreglar - En utredning av fuktbegränsningar hos Wood Tubes pappersreglar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologi

    Författare :Wilma Stålarm; Olivia Zetterström; [2023]
    Nyckelord :Wood Tube. Returpapp. Pappersregel. Fuktsäkerhet. Byggnadsmaterial. Cirkulärt byggande.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Kunskapen kring byggbranschens klimatpåverkan växer och krav på förbättrade åtgärder framförs för att minska klimatavtrycken. År 2045 ska Sverige inte ha några nettoutsläpp av växthusgaser. LÄS MER

  3. 18. Get in the Game : A study on social media marketing activities to achieve market access and enhance mainstream adoption of blockchain gaming

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emma Johansson Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Blockchain; Cryptocurrency; Non-Fungible Tokens NFTs ; Gaming Industry; Social Media Marketing; Kryptovaluta; Videospelsindustrin; Sociala Medier; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Gaming is booming, and over the past few years, blockchain games have found their way into this market. These games operate in a highly competitive environment, where marketing is vitally important for their success. LÄS MER

  4. 19. Fan Art and Creative Community : THE MEANING OF ART IN ONLINE FANDOM

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Sally Wertwein Samuelsson; [2023]
    Nyckelord :participatory Culture; Fandom; Fan Art; Interview; Wellbeing; Online Community; Deltagande Kultur; Fan Kultur; Online Konst; Intervju; Välmående; Online Kultur;

    Sammanfattning : This study investigates the individual experience of viewing fan art and creative works within fandom, as well as the community’s potential to be a place for learning or to develop creative skills. I approach the fandom of Final Fantasy XIV, a massive multiplayer online game, on the online platform Tumblr, asking for fans’ experience with creative content and community connections. LÄS MER

  5. 20. A Case Study of Strategic Utilization of Brand Ambassadors, Storytelling and Framing Techniques in Cancerfondens's Campaign: Rosa Bandet 2022

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jenny Larsen; Astrid Johansson; [2023]
    Nyckelord :NPO; non-profit organization; framing; storytelling; brand ambassadors; Rosa Bandet; marketing strategy; strategic communication; online campaign; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines the strategic utilization of brand ambassadors, storytelling, and framing techniques by the nonprofit organization Cancerfonden’s campaign Rosa Bandet 2022. The study highlights the importance of understanding these techniques combined to further deepen the knowledge in the field of Strategic Communication. LÄS MER