Sökning: "csr södertörns högskola"

Visar resultat 16 - 20 av 109 uppsatser innehållade orden csr södertörns högskola.

  1. 16. Börsföretags förändringar efter hållbarhetsfrågor : En innehållsanalys av hållbarhetsrapport

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sebastian Roman; Pauline Strandell Hedman; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; GRI; textile companies; CSR; environment; stakeholder theory; legitimacy theory; sustainability reporting; listed companies.; Hållbarhet; GRI; textilföretag; CSR; miljö; intressentteori; legitimitetsteori; hållbarhetsrapportering; börsföretag.;

    Sammanfattning : Företag använder idag hållbarhetsredovisning för att kunna redovisa deras ekonomiska, miljömässiga och sociala påverkan på ett sätt så att företagets intressenter kan se hur de arbetar med bland annat samhällsfrågor. Den innehåller information om hur ett företag arbetar mot sina hållbarhetsmål, detta för det har blivit mer vanligt att konsumenter vill bli mer medvetna kring bland annat hur produkterna produceras på grund av intresset för hållbarhetsfrågor. LÄS MER

  2. 17. CSR i marknadsföring inom mäklarbranschen : En studie om hur CSR kan implementeras i inom mäklarbranschen för att höja förtroendet hos kunderna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mikael Issa; Karl Lundell; [2022]
    Nyckelord :CSR; trust; relationships; CSR; förtroende; relationer;

    Sammanfattning : This study aims to map how companies in the brokerage industry can use Corporate Social Responsibility (CSR) in their marketing to increase customers' trust in them. A lack of trust is something that the brokerage industry suffers from, which becomes problematic when customers do not feel a trust in the company that will help them in one of life's biggest purchases. LÄS MER

  3. 18. Hållbarhetskommunikation inom svensk besöksnäring : En kvalitativ studie om hur besöksnäringens aktörer väljer att kommunicera sitt hållbarhetsarbete.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Marsa Teklay Zeray; Jasmin Hamadeh; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Sustainability Communication; Digital Sustainability Communication; Social media; Swedish Hospitality Industry; Hållbarhet; CSR; Hållbarhetskommunikation; Digital hållbarhetskommunikation; Sociala Medier; Svensk besöksnäring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur svenska aktörer inom besöksnäringen arbetar med hållbarhet och på vilket sätt de kommunicerar ut detta genom digitala kanaler. Forskningsfrågor:Hur arbetar svenska aktörer inom besöksnäringen med hållbarhet?Hur väljer svenska aktörer inom besöksnäringen att kommunicera sitt hållbarhetsarbete? Metod: Studien bygger på en kvalitativ forskningsmetod med abduktiv ansats. LÄS MER

  4. 19. Vem bär ansvar för modeindustrins klimatpåverkan? : En kritisk diskursanalys om semiotiska mönster i hållbarhetstexter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Nora Lundberg; [2022]
    Nyckelord :Systemisk-funktionell grammatik; kritisk diskursanalys; hållbarhetsdiskurs; modeindustrin; hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : I den här studien undersöks hur svenska företag inom modeindustrin kommunicerar ämnet hållbarhet i webbtexter som riktar sig till kunder och allmänhet. I studien undersöks fem texter från Lindex, Mini Rodini och Björn Borg. LÄS MER

  5. 20. Hållbarhetsredovisning inom industribranschen : En komparativ kvantitativ studie av innehållet i hållbarhetsupplysning inom industribranschen mellan Sverige och USA

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Marcus Williams; Ghandi Yacoub; [2022]
    Nyckelord :Sustainability Reporting; Sustainability; Sustainability in the USA; Sustainability in Sweden; Global Reporting initiative; Sustainability Information; GRI; GRI subject-specific information; Hållbarhetsredovisning; Hållbarhet; Hållbarhet i USA; hållbarhet i Sverige; Global Reporting initiative; Hållbarhetspplysning; GRI; GRI ämnesspecifika upplysningar;

    Sammanfattning : Background: Disclosure of sustainability within companies is voluntary and previous research shows that there are differences in disclosure within CSR reports that can be affected by various factors. GRI is the most used framework in the preparation of CSR reports. LÄS MER