Sökning: "customer group analysis"
Visar resultat 21 - 25 av 287 uppsatser innehållade orden customer group analysis.
21. Badrumsmöbel
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Syftet med detta projekt är att ta fram en badrumsmöbel för små badrum och gästbadrum. Möbeln ska sitta under ett befintligt tvättställ i porslin. Den ska monteras på vägg och ha gränssnittsyta mot det befintliga tvättstället. LÄS MER
22. Stimulating employee-driven innovation - Exploring enablers for employee-driven innovation and the contribution of formal and informal innovation activities - a qualitative single-case study
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Innovation is a concept that has received an increased amount of attention in recent years. The concept of innovation has also developed to include a wider range of participants, including for example both open innovation and customer-oriented innovation. LÄS MER
23. Aspektbaserad Sentimentanalys för Business Intelligence inom E-handeln
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Many companies strive to make data-driven decisions. To achieve this, they need to explore new tools for Business Intelligence. The aim of this study was to examine the performance and usability of aspect-based sentiment analysis as a tool for Business Intelligence in E-commerce. LÄS MER
24. Relationsmarknadsföringens betydelse för digitala nischbanker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala nischbanker i Sverige använder relationsmarknadsföring. Metod: Studien är genomförd med hjälp av en kvalitativ multipel fallstudie med en deduktiv ansats. Empirin är insamlad genom semistrukturerade intervjuer utförda via Zoom hos fyra svenska digitala nischbanker. LÄS MER
25. Communication Strategies for Branding of Circular & Sustainable Products in the Fashion Industry : A Case Study of H&M Group
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The fashion industry has a significant environmental impact due to its high rate of production and consumption. In order to become sustainable, fashion businesses are making fundamental changes in their business models. LÄS MER