Sökning: "customer group analysis"

Visar resultat 21 - 25 av 287 uppsatser innehållade orden customer group analysis.

  1. 21. Badrumsmöbel

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Love Björklund; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med detta projekt är att ta fram en badrumsmöbel för små badrum och gästbadrum. Möbeln ska sitta under ett befintligt tvättställ i porslin. Den ska monteras på vägg och ha gränssnittsyta mot det befintliga tvättstället. LÄS MER

  2. 22. Stimulating employee-driven innovation - Exploring enablers for employee-driven innovation and the contribution of formal and informal innovation activities - a qualitative single-case study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Karlsson; Klara Thorén; [2022-08-05]
    Nyckelord :Employee-driven innovation; inclusive innovation; consultancy industry; enablers for employee-driven innovation; formal innovation activities; informal innovation activities;

    Sammanfattning : Innovation is a concept that has received an increased amount of attention in recent years. The concept of innovation has also developed to include a wider range of participants, including for example both open innovation and customer-oriented innovation. LÄS MER

  3. 23. Aspektbaserad Sentimentanalys för Business Intelligence inom E-handeln

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Albin Eriksson; Anton Mauritzon; [2022]
    Nyckelord :Aspect-based sentiment analysis; Aspect extraction; BERT; Business Intelligence; Dependency parsing; Ecommerce; KB-BERT; Sentiment analysis; Sentiment classification; Aspektbaserad sentimentanalys; Aspektextraktion; BERT; Business Intelligence; Dependensparsning; E-handel; KB-BERT; Sentimentanalys; Sentimentklassificering;

    Sammanfattning : Many companies strive to make data-driven decisions. To achieve this, they need to explore new tools for Business Intelligence. The aim of this study was to examine the performance and usability of aspect-based sentiment analysis as a tool for Business Intelligence in E-commerce. LÄS MER

  4. 24. Relationsmarknadsföringens betydelse för digitala nischbanker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Thea Carlbom; Pontus Magnusson; [2022]
    Nyckelord :Digital niche bank; relationship marketing; trust; loyalty; digital media; Digital nischbank; relationsmarknadsföring; förtroende; lojalitet; digitala medier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala nischbanker i Sverige använder relationsmarknadsföring.  Metod: Studien är genomförd med hjälp av en kvalitativ multipel fallstudie med en deduktiv ansats. Empirin är insamlad genom semistrukturerade intervjuer utförda via Zoom hos fyra svenska digitala nischbanker. LÄS MER

  5. 25. Communication Strategies for Branding of Circular & Sustainable Products in the Fashion Industry : A Case Study of H&M Group

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Syeda Shehreen Fatima; [2022]
    Nyckelord :Circular Economy; Branding; Communication; H M Group; Sustainability; The Fashion Industry; Environmental Impact; Cirkulär ekonomi; Varumärkesbyggande; Kommunikation; H M Group; Hållbarhet; Modeindustri; Miljöpåverkan;

    Sammanfattning : The fashion industry has a significant environmental impact due to its high rate of production and consumption. In order to become sustainable, fashion businesses are making fundamental changes in their business models. LÄS MER