Sökning: "customer group analysis"

Visar resultat 11 - 15 av 287 uppsatser innehållade orden customer group analysis.

  1. 11. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Förare; Hanna Bielke; Sara Slättberg; [2023]
    Nyckelord :Intention-beteende gap; Theory of Planned Behavior; Hållbar klädkonsumtion; Barriärer; Second hand; Upcycling; Köpprocessen; Konsumentbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER

  2. 12. Social media marketing : En fallstudie på Steam Hotel och Sunlight

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Isa Cicoletti; Jessica Wretling; [2023]
    Nyckelord :Social media; marketing; industrial history; hotel; interaction; Sociala medier; marknadsföring; industrihistoria; hotell; interaktion;

    Sammanfattning : In this study two spa-hotels with an industrial history have been studied. The purpose of the study is to examine how industrial cool-hotels use social media marketing to reach out to their customers and what kind of information/advertising is communicated. The study was conducted as a qualitative content analysis with a deductive coding scheme. LÄS MER

  3. 13. Hur coworkingföretag kan expandera inom nya kundsegment : En studie om segmentering och tillhörande värdeerbjudande

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Olle Ludvigsson; Axel Mannerson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Coworking för företag, så kallad corporate coworking är idag en framväxande marknad som möjliggör företag att arbeta bredvid varandra i samma kontor, där de kan dela med sig av kunskap och nätverka genom både formella möten och informellt umgänge. Marknaden re- presenterar en källa för tillväxt för coworkingbranschen och har på senare tid blivit mer bety- delsefull i takt med ett ökat intresse från större företag. LÄS MER

  4. 14. Generation Z Consumers' Attitudes towards Body Diversity in Fashion Advertisements : A quantitative study on the effect of consumers' own body size to their attitude

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Hallberg; [2023]
    Nyckelord :Fashion advertising; body diversity; body positivity; generation Z; fashion industry; Instagram marketing; social media marketing; consumer attitudes; purchase intentions;

    Sammanfattning : This thesis is investigating how consumers’ attitudes on fashion advertisements are affected by the models featured in the advertisements, with the consumers’ own body size being taken into consideration. The topic for the thesis was formed when conducting a thorough literature search, which revealed a gap in research. LÄS MER

  5. 15. The Myth of Incentive-Based Sales Strategies: an Empirical Analysis Contradicting Prevailing Theories using Data Mining and Hypothesis Testing Techniques

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Yidan (Nickia) Liang; [2023]
    Nyckelord :Reward Program; Reward Evaluation; Data Mining; RFM; Customer Segmentation; Clustering; K-Means; Hypothesis Testing; One-Sided T-Test; Marketing Effectiveness; Incentive-Based Sales Strategy; Sales Promotion;

    Sammanfattning : In recent decades, the use of incentive-based reward programs to foster customer loyalty and promote sales has become prevalent in various industries. While these strategies are widely accepted and implemented, there is a significant gap in empirical studies to ascertain their real-world effectiveness. LÄS MER