Sökning: "dagboksanteckningar"

Visar resultat 21 - 25 av 56 uppsatser innehållade ordet dagboksanteckningar.

  1. 21. Sparsamhetens estetik : en studie av Catherine Dees 'aesthetics of thrift' och Gästisparken i Vellinge

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Lina Lo Gillefalk; [2016]
    Nyckelord :gestaltning; estetik; estetisk upplevelse; sparsamhet; form; material; hantverk; skissande; konst; gestaltningsprocess;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats tar upp frågor av vikt för den gestaltande delen av landskapsarkitektens profession. I uppsatsens första del, teorin, tar avstamp i framförallt Catherine Dees filosofi om 'aesthetics of thrift', en sparsamhetens estetik, som den presenteras i boken To Design Landscape: Art, Nature & Utility. LÄS MER

  2. 22. “Utan sociala medier har jag varit supersocial” : En netnografisk studie av vad som sker när nätgenerationens aktiva användare av sociala medier går offline.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Sandra Bengtsson; [2016]
    Nyckelord :Social media; digital communication; physical communication; offline; millennials; netnography; Sociala medier; digital kommunikation; fysisk kommunikation; offline; nätgeneration; netnografi;

    Sammanfattning : Mycket av människors vardagliga kommunikation sker idag digitalt, i en virtuell värld, där man ofta är mer närvarande än i det faktiska nuet. Denna uppsats handlar om vad konsekvenserna blir för aktiva användare ur nätgenerationen när de går offline från sociala medier under en veckas tid. LÄS MER

  3. 23. Att utmana elevers skriv- och läsförmåga i träningsskolan : En kvalitativ fallstudie med utgångspunkt i metoden "Att skriva sig till läsning"

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Malin Carström; Cathrine Johansson; [2015]
    Nyckelord :“Write to Read”; participation; compulsory special schooling; motivation; sociocultural perspective; special needs education and pedagogy; special needs teacher; special schooling for pupils with severe intellectual disabilities; development and learning; Att skriva sig till läsning ASL ; delaktighet; grundsärskola; motivation; sociokulturellt perspektiv; specialpedagogik; speciallärare; träningsskola; utveckling och lärande;

    Sammanfattning : Carström, M. & Johansson C. (2015). Att utmana elevers skriv- och läsförmåga i träningsskolan. LÄS MER

  4. 24. "Behöver dom inte lära sig turtagning längre?" En diskursanalys av att bli en medforskande förskollärare

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanna Anderstaf; [2014]
    Nyckelord :medforskandeförskolläraredet förändrade uppdraget; normer; subjektskapande; diskursanalys;

    Sammanfattning : SammanfattningSyftet med studien var att belysa komplexiteten med att bli en medforskande förskollärare utifrån ett Reggio Emilia-inspirerat arbetssätt och samtidigt arbeta med det förändrade uppdraget som åligger förskollärare efter revideringen av förskolans läroplan, Lpfö-98. Studien följer förskollärare Nora i hennes arbete och vilja att bli en mer medforskande förskollärare och samtidigt uppfylla de nya direktiven utifrån läroplanen. LÄS MER

  5. 25. "Behöver dom inte lära sig turordning längre?" En diskursanalys av att bli en medforskande förskollärare

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanna Anderstaf; [2014]
    Nyckelord :medforskandedet förändrade uppdraget; normer; subjektskapande; diskursanalys;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att belysa komplexiteten med att bli en medforskande förskollärare utifrån ett Reggio Emilia-inspirerat arbetssätt och samtidigt arbeta med det förändrade uppdraget som åligger förskollärare efter revideringen av förskolans läroplan, Lpfö-98. Studien följer förskollärare Nora i hennes arbete och vilja att bli en mer medforskande förskollärare och samtidigt uppfylla de nya direktiven utifrån läroplanen. LÄS MER