Sökning: "dator i skolan"
Visar resultat 21 - 25 av 315 uppsatser innehållade orden dator i skolan.
21. Digitalisering i skolan : Datorns inverkan på elevers tidiga läs- och skrivinlärning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Datorer i skolan kan användas när elever ska producera och bearbeta texter. Enligt Läroplanen för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet1 (Skolverket, 2019, s. 263) ska elever kunna skriva enklare texter med hjälp av digitala verktyg. LÄS MER
22. Gymnasieelevers förändrade läsvanor : En fenomenografisk studie av lärares upplevelser av elevers förändrade läsvanor
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur gymnasielärare i svenska upplever gymnasieeleversförändrade läsvanor gällande läsning av skönlitteratur i skolan och på fritiden. Studien utgårpåverkansfaktorerna den tekniska utvecklingen, läroplan- och betygsreform samt lärarenslärarutbildning. LÄS MER
23. PythonVis : Software Visualisation in Virtual Reality for Program Comprehension
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This paper presents PythonVis, a novel Virtual Reality (VR) software visualization prototype for program comprehension. The motivation for PythonVis is to leverage the affordances of VR and the debugger tool to support software developers' comprehension of novel software. LÄS MER
24. Online System for OrienteeringResults : A portable solution for collecting, processing andtransmitting orienteering results in real-time
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Today orienteering competitions use digital sensors to collect the punches from each runner. This is done by a chip that the runner carries and punches at each control where a sensor is placed. This data is then collected and processed by a computer program to calculate the results. LÄS MER
25. Performance Evaluation of Serverless Edge Computing for AI Applications : Implementation, evaluation and modeling of an object-detection application running on a serverless architecture implemented with Kubernetes
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Serverless edge computing is a distributed network and computing system in which the data is processed at the edge of the network based on serverless architecture. It can provide large-scale computing and storage resources with low latency, which are very useful in AI applications such as object detection. LÄS MER