Sökning: "deduktion"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade ordet deduktion.

  1. 1. Inte dödstråkigt, inte askul utan mellanmjölk : en kvalitativ studie om normer och värderingar i Åtvidaberg

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och sociologi; Linköpings universitet/Pedagogik och sociologi

    Författare :Martin Envall; Ammie Johansson; [2020]
    Nyckelord :Åtvidaberg; normer; värderingar; doxa; kontinuitet; social kontroll; homogenitet; xenofobi; bruksanda; Gnosjöanda; småstadsmentalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att söka utröna vilka normer och värderingar som finns i Åtvidaberg samt vilka påverkanskrafter detta har på den enskilda individen. Studien har en kvalitativ ansats och präglas företrädesvis av induktion men har även subtila inslag av deduktion. LÄS MER

  2. 2. Att vara kvinna i en mansdominerad bransch : En intervjustudie om kvinnliga sjömäns upplevelser av kulturell exkludering

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen; Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Jennie Norén; Karin O'Mahony; [2020]
    Nyckelord :Kvinnliga sjömän; Organisationskultur; Genus; Könsstrukturer; Kulturell exkludering; Lätta ankar; Me too;

    Sammanfattning : Sjömansyrket har länge varit mansdominerat och det ter det sig därför intressant att undersöka de kvinnliga sjömännens subjektiva erfarenheter av att vara minoritet. Studiens syfte är att undersöka kulturell exkludering av kvinnor som minoritet i en mansdominerad bransch. LÄS MER

  3. 3. Marknadssegmentering i modern marknadsföring : En kvalitativ studie om hur segmenteringsstrategier påverkas av förändringar i samhällsnormer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Paulina Kristiansson; Linn Hasselgren; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; generation x; segmentering; psykografisk; förändring i marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Denna studie började som en kvalitativ deduktion där vi ville skapa en förståelse för vilka marknadsföringsstrategier som har starkt inflytande på generation X och om de skiljer sig från andra ålderssegment. I och med digitaliseringen och sociala mediers uppkomst har klassisk marknadsföring förändrats de senaste två decennierna. LÄS MER

  4. 4. En kommuns platsvarumärkesskapande kommunikation - En kvalitativ studie på Malmö stad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Jönsson S; Philip Essfors; Zinar Omar; [2019]
    Nyckelord :The City Brand Hexagon; The Corporate Branding Tool Kit; Place brand; Place branding; Stakeholder theory.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: A municipality's place branding communication. Authors: Mattias S Jönsson – Philip Essfors – Zinar Omar. Advisor: Veronika Tarnovskaya. Course: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 hp. LÄS MER

  5. 5. En detaljhandel i förändring : En studie om klädbranschens förändring, utveckling och framtid

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johanna Bengtsson; Robyn Nagy; Emelie Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Retail; fashion industry; e-commerce; physical stores; integrated channels; sustainability; Detaljhandel; klädbranschen; e-handel; fysiska butiker; integrerade kanaler; hållbarhet;

    Sammanfattning : Titel: En detaljhandel i förändring - En studie om klädbranschens förändring, utveckling och framtid. Författare: Johanna Bengtsson, Robyn Nagy och Emelie Nilsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Kaisa Lund Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. Turismprogrammet, Linnéuniversitetet, HT 2017. LÄS MER