Sökning: "deduktion"

Visar resultat 16 - 20 av 85 uppsatser innehållade ordet deduktion.

  1. 16. Datadriven HR : HR analytics och dess framväxt

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Theodor Lund; Anna Erlandsson; [2020]
    Nyckelord :HR analytics; Workforce analytics; People analytics; HR metrics; Payroll analytics; Talent analytics; HRIS; Key Performance Indicators; Business Intelligence;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: Implementeringen av HR analytics är mycket låg trots att forskning visar på att användandet av HR analytics leder till bättre beslut i organisationer. Syftet med studien var att undersöka HR analytikers uppfattning av hinder bakom den begränsade framväxten. LÄS MER

  2. 17. Marknadssegmentering i modern marknadsföring : En kvalitativ studie om hur segmenteringsstrategier påverkas av förändringar i samhällsnormer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Paulina Kristiansson; Linn Hasselgren; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; generation x; segmentering; psykografisk; förändring i marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Denna studie började som en kvalitativ deduktion där vi ville skapa en förståelse för vilka marknadsföringsstrategier som har starkt inflytande på generation X och om de skiljer sig från andra ålderssegment. I och med digitaliseringen och sociala mediers uppkomst har klassisk marknadsföring förändrats de senaste två decennierna. LÄS MER

  3. 18. En kommuns platsvarumärkesskapande kommunikation - En kvalitativ studie på Malmö stad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Jönsson S; Philip Essfors; Zinar Omar; [2019]
    Nyckelord :The City Brand Hexagon; The Corporate Branding Tool Kit; Place brand; Place branding; Stakeholder theory.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: A municipality's place branding communication. Authors: Mattias S Jönsson – Philip Essfors – Zinar Omar. Advisor: Veronika Tarnovskaya. Course: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 hp. LÄS MER

  4. 19. En detaljhandel i förändring : En studie om klädbranschens förändring, utveckling och framtid

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johanna Bengtsson; Robyn Nagy; Emelie Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Retail; fashion industry; e-commerce; physical stores; integrated channels; sustainability; Detaljhandel; klädbranschen; e-handel; fysiska butiker; integrerade kanaler; hållbarhet;

    Sammanfattning : Titel: En detaljhandel i förändring - En studie om klädbranschens förändring, utveckling och framtid. Författare: Johanna Bengtsson, Robyn Nagy och Emelie Nilsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Kaisa Lund Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. Turismprogrammet, Linnéuniversitetet, HT 2017. LÄS MER

  5. 20. "Min kultur och din kultur" : En kvalitativ studie om vägen till ett mångkulturellt och inkluderande samhälle

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Linnea Axelsson; Emilia Engström; Hilda Göransson Blomberg; [2018]
    Nyckelord :athletics; collective activities; cultural theory of learning; empowerment; including society; integration; cultural theory of learning; empowerment; föreningsliv; idrott; inkluderande samhälle; integration;

    Sammanfattning : Studien utgår från en utbildning kring idrotts- och föreningsliv riktad till SFI-studerande i en svensk stad och syftar till att utforska hur ett utbildningsprojekt kan bidra till inkludering och empowerment för målgruppen. För att skapa förståelse kring ämnet undersöktes forskning som bland annat belyser inkludering i en samhällskontext i relation till idrottsrörelsen. LÄS MER