Sökning: "deduktiv ansats"

Visar resultat 1 - 5 av 1516 uppsatser innehållade orden deduktiv ansats.

  1. 1. Möjligheter och hinder för att kunna ge mödra- och nyföddhetsvård av god kvalitet i Ibanda hälsozon i Demokratiska Republiken Kongo.

    Magister-uppsats,

    Författare :Hildur Abenius Hilmarsdóttir; [2020-01-30]
    Nyckelord :Vårdkvalitet; Mödrahälsa; Nyföddhetshälsa; Mödradödlighet; Nyföddhetsdödlighet; Demokratiska Republiken Kongo; Ibanda Hälsozon;

    Sammanfattning : Background: The Democratic Republic of Congo (DRC) has one of the highest maternal andnewborn mortality in the world. Although the availability of care has increased, the quality ofcare is still low. LÄS MER

  2. 2. Anledningar till att individer följer influencers - En studie utifrån ett marknadsföringspsykologiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Magnusson; Johanna Marcusson; Hanna Hultemark; [2020]
    Nyckelord :Influencers; Sociala Bevis; Status; Personlighet; Självkänsla; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Anledningar till att individer följer influencers - en studie utifrån ett marknadsföringspsykologiskt perspektiv. Seminariedatum: 2020-01-16 Kursnamn: FEKH29 - Examensarbete i Marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Hanna Hultemark, Johanna Marcusson & Amanda Magnusson Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Influencers, Sociala bevis, Status, Personlighet, Självkänsla Syfte: Syftet är att undersöka vilka av följande faktorer som påverkar att individer följer influencers; Sociala Bevis, Principen om knapphet, Status, En influencers personlighet. LÄS MER

  3. 3. Den nya digitala köpprocessen - En kvantitativ uppsats om web- och showrooming ur millennials konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therese Johansson; Emelie Jartelius; Johanna Åkesson; [2020]
    Nyckelord :Webrooming; showrooming; omnichannel; köpprocessen; FFF-modellen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Den nya digitala köpprocessen - En kvantitativ uppsats om web- och showrooming ur millennials konsumentperspektiv Seminariedatum: 2020-01-16 Kurs: FEKH29, Examensarbete i Marknadsföring på Kandidatnivå, Företagsekonomi, 15 HP Författare: Emelie Jartelius, Therese Johansson och Johanna Åkesson Handledare: Clara Gustafsson Fem nyckelord: Webrooming, showrooming, omnichannel, köpprocessen, FFF-modellen Syfte: Syftet med denna uppsats är att utforska hur digitala och fysiska klädbutiker samspelar för att bidra till teoriutveckling inom web- och showrooming. Metod: Uppsatsen utgår från en deduktiv ansats och är skriven med en kvantitativ forskningsstrategi och ur ett positivistiskt förhållningssätt. LÄS MER

  4. 4. Upprätthållande av god redovisningskvalitet i små aktiebolag : En kvalitativ studie om den auktoriserade redovisningskonsultens roll

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Petra Oldenmark; Jensen Anna; Samuelsson Jonas; [2020]
    Nyckelord :Accounting quality; authorized accounting consultants; small limited companies; stakeholders; competence; consulting; relationship; Redovisningskvalitet; auktoriserade redovisningskonsulter; små aktiebolag; intressenter; kompetens; rådgivning; relation;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka och förklara vad den auktoriserade redovisningskonsulten i sin roll kan bidra med för att upprätthålla god redovisningskvalitet i små bolag. Vidare syftar studien till att få förståelse för hur den auktoriserade redovisningskonsulten arbetar med upprättandet av god redovisningskvalitet. LÄS MER

  5. 5. Corporate governance effekt på lönsamhet och koldioxid : -En kvantitativ undersökning av 202 företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Gajeva; Robert Larsson; [2020]
    Nyckelord :CSR; Corporate governance; profitability; carbon dioxide emissions; CSR; Corporate governance; lönsamhet; koldioxidutsläpp;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Syfte: Syftet med studien är att undersöka sambandet mellan corporate governance, koldioxidutsläpp och lönsamhet i koldioxidtunga industrier.   Metod: Studien utgår ifrån en positivistisk forskningsfilosofi och en hypotetisk-deduktiv ansats. LÄS MER