Sökning: "det är vi som är klubben"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden det är vi som är klubben.

  1. 1. Läromedelsanalys i svenskämnet : En multimodal textanalys av ABC-Klubbens läseböcker för årskurs 3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Linda Lohi; Veronica Sundkvist; [2023]
    Nyckelord :Multimodalitet; socialsemiotik; analys; läromedel; läsförståelse; läsnivåer;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är flödet av information i form av texter och bilder stort och elever behöver en god läsförståelse samt verktyg för att tolka dessa. Ett av de tidigaste möten elever har med samhällsinformation är genom skolan och de läromedel som används för att förmedla kunskap. LÄS MER

  2. 2. Ett varumärke för framtiden : En kvalitativ studie kring Djurgården IF Hockeys varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Gustaf Walli Walterholm; André Andersson; [2022]
    Nyckelord :Varumärke; Identitet; Elitidrott; Djurgården IF; Hockey; Supportrar; Kommersialisering; ;

    Sammanfattning : Att jobba med sitt varumärke och sin identitet har blivit en vardag för de svenska idrottsföreningarna. Under säsongen 21/22 påbörjade Djurgården IF Hockey ett förändringsarbete kring varumärket vilket efter degraderingen från SHL blev alltmer påtagligt. LÄS MER

  3. 3. En jämförelse mellan träning- och matchbelastning för elitungdomsspelare i fotboll

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Filip Tobiasson; Linus Westberg; [2021-11-01]
    Nyckelord :fotboll; fysisk belastning; player load; soccer;

    Sammanfattning : Fotboll är den sport i Sverige med flest antal deltagare på olika nivåer (Riksidrottsförbundet, 2021). Fotboll är en komplex idrott som har höga krav på den fysiska belastningen. LÄS MER

  4. 4. Djurgårdens IF och relationsvårdande kommunikation under Covid-19 pandemin. : En tematisk analys av sociala medier ur mottagarperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Joakim Sjöström; Oscar Eliasson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under år 2020 drabbades världen av en kris. Covid-19 pandemin slog hårt mot det samhälle vi lever i. Organisationer och varumärken, inte minst de som bedriver en verksamhet som går ut på att samla en större samling människor på en plats, fick tänka om. LÄS MER

  5. 5. Att vara ute : En explorativ studie av HBTQ+nattlivets roller och förutsättningar i 2010-talets Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Kajsa Jonsson; Hajna Finta; [2021]
    Nyckelord :Nattliv; nattklubb; queer; HBTQ ; HBTQ nattliv; trygghet; trygga rum; kulturell hållbarhet; social hållbarhet; nattekonomi; Stockholm;

    Sammanfattning : Under 2010-talet har det rapporterats om en ökning och förändring i Stockholms nattliv, samtidigt som lokaltidningar skrivit om enskilda nedstängningar av HBTQ+klubbar. Vi ser därmed ett behov av att samla kunskap och skildra erfarenheter som är situerade i Stockholms HBTQ+nattliv, då vi anar att olika delar av nattlivet existerar på olika villkor och har olika förutsättningar för att etableras och fortleva. LÄS MER