Sökning: "dialog systems"

Visar resultat 11 - 15 av 81 uppsatser innehållade orden dialog systems.

  1. 11. Hierarchical Fusion Approaches for Enhancing Multimodal Emotion Recognition in Dialogue-Based Systems : A Systematic Study of Multimodal Emotion Recognition Fusion Strategy

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yuqi Liu; [2023]
    Nyckelord :Multimodal; emotion recognition; hierarchical fusion; context modeling; attention mechanism; feature-level fusion; decision-level fusion; machine learning; deep learning; Multimodal; emotion recognition; hierarkisk fusion; kontextmodellering; uppmärksamhetsmekanism; funktionssammanfogning på nivån för egenskaper; beslutsnivås-funktionssammanfogning; maskininlärning; djupinlärning;

    Sammanfattning : Multimodal Emotion Recognition (MER) has gained increasing attention due to its exceptional performance. In this thesis, we evaluate feature-level fusion, decision-level fusion, and two proposed hierarchical fusion methods for MER systems using a dialogue-based dataset. LÄS MER

  2. 12. Men vattnet då? : Samverkan för en mer hållbar dagvattenhantering

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Lisa Wiklund; [2022]
    Nyckelord :cooperation; stormwater; stormwater management; sustainable stormwater management; sustainability; dagvatten; dagvattenhantering; hållbar dagvattenhantering; hållbarhet; samverkan;

    Sammanfattning : Hållbar dagvattenhantering är ett koncept som, i takt med ökade regnmängder och tät bebyg-gelse, blivit mer och mer uppmärksammat inom stadsplanering. Det handlar om att hitta ettmer robust system för att hantera det dagvatten som uppstår genom att kombinera både rör-och ledningssystem med andra lösningar som fördröjer och renar vattnet innan det når ut tillrecipienten. LÄS MER

  3. 13. Psykologers yrkesetiska dilemman under en tid präglad av sociala medier : en kvalitativ studie om psykologers erfarenheter av yrkesetiska dilemman kopplat till sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Julia Eriksson; Annelie Hellsten; [2022]
    Nyckelord :Social media; Ethical dilemmas; Psychologist; Integrity; Inductive thematic analysis; Sociala medier; Etiska dilemman; Psykolog; Integritet; Induktiv tematisk analys;

    Sammanfattning : Föreliggande studies syfte var att undersöka yrkesverksamma psykologers erfarenheter och hantering av yrkesetiska dilemman kopplat till sociala medier. Studien utgjordes av en kvalitativ ansats och baserades på sex semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 14. Kunskapshantering i små, växande företag : Fallstudie av kunskap, teknik och processer samt förslag till ett KM-system inom en produktionsindustri

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Charley Jönsson; Morgan Wiström; [2022]
    Nyckelord :Knowledge management; enterprise resource planner; small to medium enterprise; knowledge retention; knowledge management tool; KMcycle; Kunskapshantering; affärsystem; små växande företag; mänskligt kapital; kunskapsbehållning; kunskapshanteringsverktyg; KM-cykel;

    Sammanfattning : I denna fallstudie undersöks hur kunskapshanteringen ser ut hos ett produktionsföretag i storleksordningen litet till mellanstort, med ett egenutvecklat Enterprise Resource Planner-system, vilket vanligen enbart större företag har. Syftet är att utreda behovet av formell struktur kring företagets kunskapshantering, samt att vid behov skapa ett åtgärdsförslag med rutin och metod för att hantera kunskap och lärande inom företaget. LÄS MER

  5. 15. Smart Compose for Live Chat Agent

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tonghua Zhang; [2021]
    Nyckelord :Deep learning; Natural language processing; Transformer; Text generation; Auto- completion; Djupinlärning; Naturlig språkbehandling; Transformator; Textgenerering; Automatisk komplettering;

    Sammanfattning : In the digital business environment, customer service communication has grown up to become a labor- intensive task. In consideration of high labor costs, automatic customer service could be such a good alternative for many companies. However, communication with customers can not be easily automated. LÄS MER