Sökning: "digital webbsida"

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden digital webbsida.

  1. 16. Potentialer för det interaktiva berättandet som pedagogiskt verktyg : En utforskande kvalitativ fokusgruppsintervju, med inslag av co-design

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Marcus Falck; Jansson Emil; [2019]
    Nyckelord :co-design; interaktivitet; interaktivt berättande; inlärning; kvalitativ intervju; iterativt arbetssätt;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker interaktivt berättande och lärande på webben som medium. Syftet är att studien ska resultera i kunskap om hur man kan gå tillväga för att skapa en interaktiv berättelse som kommunicerar och lär ut till målgruppen. LÄS MER

  2. 17. Hamburgermenyn: En undersökning av användbarhetmed fokus på kognitiv belastning och minne

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Kristin Gravvik Hånes; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hamburgermenyn är en allt mer vanlig detalj i digitala gränssnitt som i stor utsträckning används både på mobila applikationer och på desktop. En hamburgermeny kan spara dig utrymme och se snygg ut, men allt mer kritik riktas nu mot denna menydesign då den anses vara dålig för användbarheten. LÄS MER

  3. 18. Digitalt interaktivt läromedel för nya användare genom text och bild i samverkan

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Anna Öhlin; [2017]
    Nyckelord :textdesign; informationsdesign; GIS; geografiskt informationsystem; samspel mellan text och bild; digitalt läromedel;

    Sammanfattning : Utgångspunkten i det här arbetet var att studera hur ett digitalt interaktivt läromedel för nya användare kan utformas genom text och bild i samverkan. Arbetet gjordes i uppdrag av Eskilstuna kommun med syftet att informera min målgrupp om Geografiska informationssystem (GIS). LÄS MER

  4. 19. En studie om hur det yngre målgruppen ställer sig till en butiks olika kommunikationskanaler

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jenny Kadenic; [2016]
    Nyckelord :sociala medier; klädeskedjor; problemidentifiering; yngre målgrupp; varumärkeskommunikation; marknadsföring; digital marknadsföring; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir det allt viktigare för småföretag att på bästa sätt kunna synas och höras ute på marknaden bland dem stora vargarna. Genom olika kommunikationskanaler kommunicerar butiker med kunder vilket bidrar till den bild och uppfattning kunden får av just den butiken. LÄS MER

  5. 20. Design- och funktionsförbättring av administrationsdelen på FitnessCollections webbplats

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Johanna Liljecrantz; [2016]
    Nyckelord :design; conventions; usability; accessibility; website; webpage; application; HTML; Examensarbetet; design; konventioner; användbarhet; användarvänlighet; tillgänglighet; webbplats; webbsida; applikation; HTML;

    Sammanfattning : Denna rapport är en del av mitt examensarbete inom programmet It, medier och design vid Södertörns högskola. I rapporten presenteras den nya designen för FitnessCollections administrationswebbplats och en lista på förändringsförslag. LÄS MER