Sökning: "digitala medier."
Visar resultat 11 - 15 av 1119 uppsatser innehållade orden digitala medier..
11. Vardagen : unga kvinnor och medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I denna uppsats undersöks unga kvinnors användning av sociala medier och trender, utifrån genus- och identitetsskapande perspektiv. Genom en kvalitativ intervjumetod har sex unga kvinnor fått berätta om sin medieanvändning i vardagen, utifrån livsstil och trender. LÄS MER
12. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
13. Användning av konst i bildundervisningen: möjligheter och hinder : En kvalitativ intervjustudie om användningen av konst i bildundervisningen i årskurs 7–9 och introduktionsprogrammet
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Uppsatsens syfte var att undersöka hur användandet av konst ser ut i bildundervisningen hos de aktuella bildlärarna i årskurs 7–9 och introduktionsprogrammet samt vilka möjligheter och hinder som finns kopplat till detta. För att få svar på de här frågorna genomfördes en kvalitativ intervjustudie där fem bildlärare och en museilektor deltog. LÄS MER
14. Digital kompetens i bildämnet : Strategier för inkludering av sociala medier som en lärresurs i undervisning
L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna litteraturstudie utforskar strategier för att främja digital kompetens inom bildämnet. Forskning om digitala bilder och sociala medier som läromedel analyseras utifrån ett sociokulturellt perspektiv för att identifiera didaktiska strategier, samt relaterar forskningen till LGR22 och EU:s mål för livslångt lärande. LÄS MER
15. Föräldraövervakning i den digitala eran
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I dagens teknologiskt avancerade samhälle har föräldrar börjat integrera digitala övervakningsverktyg som en del av föräldraskapet. Teknologins framsteg har gett möjlighet till nya typer av föräldrakontroller, där digital övervakning kan användas som verktyg för insamling av detaljerad information om barns digitala och fysiska fotspår. LÄS MER