Sökning: "e-mail interviews"

Visar resultat 1 - 5 av 301 uppsatser innehållade orden e-mail interviews.

  1. 1. Planering för plats för snöupplag med anslutande dagvattenanläggning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Anton Hamidi; [2023]
    Nyckelord :Dagvatten; dagvattenhantering; StormTac; Scalgo Live; Konsult; forskning; konsultation; Luleå Kommun; Lumire; Luleå Tekniska Universitetet; Luleå Tekniska Universitet; LTU; Snö; Snöhantering; Snöupplag; rening; våtmark; SVU;

    Sammanfattning :  The study has consisted of creating a place for snow storage with a connecting storm water facility. This is based on findings regarding concentrations of pollutants in Luleå's snow storages in combination with Luleå's standards for design of these storages. LÄS MER

  2. 2. Hälsofrämjande patientmöten vid telefonrådgivning : Distriktssköterskors erfarenheter – en intervjustudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Anna Sundberg; Maria Zakrisson; [2023]
    Nyckelord :Promote; health; counseling; telephonenurse; person-centered; Främja; hälsa; rådgivning; telefonsjuksköterska; personcentrerat;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hälsofrämjande patientmöten vid telefonrådgivning på vårdcentral är en stor del i distriktssköterskans arbete. Arbetsuppgiften blir allt vanligare och ställer krav på distriktssköterskans yrkeskunnighet för att utifrån ett personcentrerat förhållningssätt skapa ett patientmöte där hela patientens livsvärld tas i beaktande. LÄS MER

  3. 3. Arkiv till salu – nu och i framtiden : En intervjustudie om svenska och brittiska arkivinstitutioners roll som marknadsaktörer.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Lisa Elofsson; [2023]
    Nyckelord :Archive; Auction; Cultural property; Manuscript; Private archive; Valuation; Auktion; enskilda arkiv; fideikommiss; handskrifter; kulturarvsskydd; värdering;

    Sammanfattning : This research thesis explores the evolving nature of institutional archival acquisitions, emphasizing the economic and symbolic value of archives. Despite it being relatively underexplored and its status as a niche market, the market concerning private archives bear real effects on donor choices and interinstitutional competition, and no less holds the potential for expansion. LÄS MER

  4. 4. REKRYTERING AV KOMMUNDIREKTÖRER : En empirisk studie av offentliga värden i platsannonser

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lisa Jonsson; Emelie Oscarsson; [2023]
    Nyckelord :Democracy; public values; legality; objectivity; transparency; productivity; cost-effectiveness; goal and results management; leadership;

    Sammanfattning : The essay aims to empirically examine which public administration values that are used when recruiting municipal directors, with a focus on whether job advertisements contain a comprehensive picture of this important public mission, which can contribute to suitable people applying for this type of position. The purpose is limited to the following questions, which we intend to construct a theoretical framework around in order to be able to answer at a later stage: • Which public values are prominent in job advertisements for the recruitment of municipal directors and which values appear to a limited extent or not at all? • How are public values formulated in job advertisements for municipal directors in the form of word choice and reasoning? • What does the process look like in the creation of job advertisements for municipal directors? Recruiting well in terms of presenting from the beginning a comprehensive picture of the values and tasks of the position is important; especially in public administrations as employment affects the social-, political-, and economic parts of society. LÄS MER

  5. 5. Personlig integritet och personanpassade annonser : En kvalitativ studie om konsumenters upplevda fördelar och risker med insamling av personliga uppgifter till personanpassad annonsering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Ekaterina Denisenko; Maedn Teklay Zeray; [2022]
    Nyckelord :Online personalized advertisements; Attitude; Privacy concerns; Perceived Benefits; Perceived Risks; Consumer Perspective; Online Personanpassad Annonsering; Attityder; Integritetsintrång; Upplevda Fördelar; Upplevda Risker; Konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate how consumers reason about personalized online advertising. Research questions:  Do consumers perceive the risks and benefits of personalized online advertisements? How do consumers adapt their behavior based on the risks and benefits perceived by online personalized advertisements?   Methodology: This study is implemented using a qualitative research method and a deductive approach. LÄS MER