Sökning: "e-post sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden e-post sociala medier.

  1. 1. Vi lyssnar med våra ögon : En studie om museers tillgänglighet för döva besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Maria-Eleni Nanaj; Tracy Mduma; Nargiz Gadirli; [2023]
    Nyckelord :Museums; Deaf individuals; Accessibility; Museer; Döva individer; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka döva museibesökares upplevelser av museiserviser inom tillgänglighetsområdet. Vi undersökte vilka tjänster museer (inom Stockholm) erbjuder för sina döva besökare. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Jack Svanholm; [2023]
    Nyckelord :Reklam sociala medier; reklam e-post och sms; konsumenters attityder till reklam; word of mouth; klädindustrin; marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER

  3. 3. Evidensbaserad beslutsfattande – Elitfotbollstränares erfarenheter och syn på användning av taktisk matchanalys och key performance indicators

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Cosmin Groza; [2023]
    Nyckelord :Fotboll; Taktisk matchanalys; Nyckeltal; Key performance indicators; Beslutsfattande; tränarlänkfotboll;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar  Syftet med denna studie är undersöka hur fotbollstränare på elitnivå väljer och använder sina key performance indicators i sin matchanalys för kommande laguttagning. Detta leder fram till följande frågeställningar: 1. Hur skapas key performance indicators? 2. LÄS MER

  4. 4. What are Turnover decision making factors? - A comparative study between Generation Y and Generation X in Sweden on how different factors weigh in the decision to stay or resign from a workplace.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Ida Karolina Mårtensson; Daria Zemliak; [2023]
    Nyckelord :Generation X; Generation Y; millennials; generationsomsättning; arbetsplats; generational turnover; workplace.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie genomfördes i Sverige med syftet att erbjuda ett nytt perspektiv på ämnet turnover och hur olika faktorer påverkar beslutet att säga upp sig från jobbet eller stanna kvar. Med detta syfte undersökte studien de sex faktorerna lön och förmåner, miljö, karriärmöjligheter, kollegiala aspekter, meningsfullhet och balans mellan arbete och privatliv, som har ansetts vara några av de mest inflytelserika när man fattade det beslutet att lämna eller stanna kvar på en arbetsplats. LÄS MER

  5. 5. Matematikläraren är också en lärare i läsning : En enkätstudie om främjande och stödjande insatser med fokus på läsning i matematikämnet på mellanstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Helena Hultman; Ulrika Johansson Jemail; [2022]
    Nyckelord :enkätstudie; extra anpassningar; lässvårigheter; matematikämnet; mellanstadiet; stödinsatser; The simple view of reading;

    Sammanfattning : Elevens läsförmåga påverkar hur eleven tar till sig textinnehåll, vilket i sin tur inverkar på kunskapsinhämtningen. Undervisning i läsning är viktig i alla skolans ämnen då ämnestexter ställer olika krav på läsförmågan. LÄS MER