Sökning: "e-post sociala medier"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden e-post sociala medier.
1. Vi lyssnar med våra ögon : En studie om museers tillgänglighet för döva besökare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka döva museibesökares upplevelser av museiserviser inom tillgänglighetsområdet. Vi undersökte vilka tjänster museer (inom Stockholm) erbjuder för sina döva besökare. LÄS MER
2. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER
3. Evidensbaserad beslutsfattande – Elitfotbollstränares erfarenheter och syn på användning av taktisk matchanalys och key performance indicators
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanikSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie är undersöka hur fotbollstränare på elitnivå väljer och använder sina key performance indicators i sin matchanalys för kommande laguttagning. Detta leder fram till följande frågeställningar: 1. Hur skapas key performance indicators? 2. LÄS MER
4. What are Turnover decision making factors? - A comparative study between Generation Y and Generation X in Sweden on how different factors weigh in the decision to stay or resign from a workplace.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Denna studie genomfördes i Sverige med syftet att erbjuda ett nytt perspektiv på ämnet turnover och hur olika faktorer påverkar beslutet att säga upp sig från jobbet eller stanna kvar. Med detta syfte undersökte studien de sex faktorerna lön och förmåner, miljö, karriärmöjligheter, kollegiala aspekter, meningsfullhet och balans mellan arbete och privatliv, som har ansetts vara några av de mest inflytelserika när man fattade det beslutet att lämna eller stanna kvar på en arbetsplats. LÄS MER
5. Matematikläraren är också en lärare i läsning : En enkätstudie om främjande och stödjande insatser med fokus på läsning i matematikämnet på mellanstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Elevens läsförmåga påverkar hur eleven tar till sig textinnehåll, vilket i sin tur inverkar på kunskapsinhämtningen. Undervisning i läsning är viktig i alla skolans ämnen då ämnestexter ställer olika krav på läsförmågan. LÄS MER