Sökning: "ekonomi på mcdonalds"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ekonomi på mcdonalds.

  1. 1. Lönsamhetsfaktorer i brittisk nötproduktion : en inblick i McDonald's leverantörskedja

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Riberth Mattias; [2013]
    Nyckelord :pristillfredsställelse; leverantörskedja; nötköttsproduktion; Storbritannien; lönsamhet; kvalitetssäkring; ekonomi; McDonald s;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera hur aktörer i den brittiska leverantörskedjan för nötkött uppfattar sin lönsamhet samt vilka faktorer som är viktiga bakom en god lönsamhet. Syftet med studien är att svenska nötköttsproducenter och McDonald’s ska kunna dra lärdom från den brittiska leverantörskedjan för nötkött. LÄS MER

  2. 2. Global form av reklam och dess vetenskapliga debatt : En kvalitativ studie av fyra globala kampanjer

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Petrovic; [2009]
    Nyckelord :advertising; global advertising; standardized advertising; culture adapted advertising; campaigns; global campaigns; global brands; consumption; scientific debate about global advertising; culture; globalization; McDonald s; HP; Coca-Cola; Amnesty International; I m Lovin It; The Computer is Personal Again; The Coke Side of Life; Stop Violance Against Women; qualitative studies; content analysis; semiotic analysis; reklam; global reklam; kulturell anpassad reklam; standardiserad reklam; kampanjer; globala kampanjer; globala varumärken; konsumtion; vetenskaplig debatt angående global reklam; kultur; globalisering; McDonald s; HP; Coca-Cola; Amnesty International; I m Lovin It; The Computer is Personal Again; The Coke Side of Life; Stop Violance Against Women; kvalitativ studie; innehållsanalys; semiotisk analys;

    Sammanfattning : I’ve chosen primary to analyze commercial form of advertising by world leading companies; McDonald’s, Coca-Cola and HP due to their implementation of global advertising. The fourth campaign that’s being analyzed is not of commercial type instead it’s characterized as an informative campaign that the ideal organization Amnesty is carring out. LÄS MER

  3. 3. Påverkar den kulturella bakgrunden konsumenternas associationer om ett varumärke? : En jämförande studie om McDonald's

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatik

    Författare :Anna Bojovic; [2006]
    Nyckelord :kultur; associationer; varumärke; svensk kultur; amerikansk kultur; Hofstede; McDonald s;

    Sammanfattning : Intresset för det valda uppsatsämnet uppstod av att se om det är kultur som påverkar varumärkesassociationer. Det var därmed intressant att fördjupa sig i två olika kulturer, nämligen USA och Sverige. LÄS MER