Sökning: "global advertising"
Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden global advertising.
1. “Det blir ju enklare att tänka utanför boxen om du vet vad boxen faktiskt är” : En jämförande intervjustudie mellan svenska och spanska reklambyråers förhållningssätt till reklambranschen
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The existing literature extensively covers the demands placed on advertising agencies, yet there is notably less research on how these agencies respond to these demands, especially in a comparative context. In response, this current study aims to investigate how advertising agencies navigate the complex market, where they must adapt to external demands while maintaining their unique identity. LÄS MER
2. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER
3. The application of financial analysis in business modelling : A case study of a public fast-charging station for electric heavy-duty vehicles in Sweden
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Background: Climate changes and global warming call for behaviour changes from mankind and for new business models to introduce sustainable innovations. Financial analysis plays an important role in guiding the choice of these business models. LÄS MER
4. Should we do it ourselves or should we let somebody else do it?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Should we do it ourselves or should we let somebody else do it? An exploratory study of in-house agencies and external agencies in marketing and brand management Course: BUSN39 - Degree project in Global Marketing Authors: Nicholas-Joel Kisling & Julia Herma Cornée Dorothée Bosveld Keywords: In-House Agency, Make-or-Buy, Insourcing, Outsourcing, External Agencies, Marketing, Brand Management, Advertising Purpose: The purpose of this study is to explore the dynamics of make-or-buy decisions in the context of marketing and brand management. Specifically, the research investigates the role and scope of in-house agencies beyond advertising, and analyses the motivations that drive companies to either insource or outsource marketing and brand management functions. LÄS MER
5. Reklamens möjligheter: Strategisk anpassning av kommunikation i det interkulturella samhället
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Uppsatsen syftar till att utforska interkulturell kommunikation i reklam och vill således bidra till fältet strategisk kommunikation genom att närmare undersöka en reklamkampanj i en svensk-muslimsk kontext för att analysera om den är interkulturellt anpassad utifrån en mångkulturell svensk kontext. Tidigare forskning inom fältet interkulturell kommunikation i reklam antar huvudsakligen ett statiskt perspektiv på kultur och kulturell identitet samt har gjorts i en global kontext där kultur ses som något nationellt förankrat. LÄS MER