Sökning: "enkätundersökning online"

Visar resultat 1 - 5 av 267 uppsatser innehållade orden enkätundersökning online.

  1. 1. Cyberhygien hos högskolestudenter - Vilka åtgärder behövs för att upprätthålla en god cyberhygien bland högskolestudenter i Sverige

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Marina Vacari; Cecilia Eriksson; [2024]
    Nyckelord :Cyberhygien; cyberattacker; cyberhot; online integritet; säkerhet; informationssäkerhet;

    Sammanfattning : Den digitala interaktionen har blivit en väsentlig del av individers vardag. Ökad användning av digitala tjänster har också lett till en exponentiell ökning av diverse cyberhot. LÄS MER

  2. 2. När människan försvinner - En studie om själv-avhumaniseringens roll i sambandet mellan politisk extremism och radikalisering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Mats Tufvesson; Monique Borgstrøm; Erik Hector; [2024]
    Nyckelord :avhumanisering; mänsklig natur; mänsklig unikhet; extremism; radikalisering; radikalism; Dehumanization; human nature; human uniqueness; radicalization; radicalism; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study examines the role of self-dehumanization in relation to political extremism and radicalization. Our research question was, "Does self-dehumanization on group and individual level influence the dynamics between political extremism and radicalization?" We also wanted to confirm that there is a correlation between radicalization and extremism, and does self-dehumanization on group and individual level influence the dynamics between political extremism and radicalization? The study was conducted through an online survey disseminated via social media platforms and student-oriented media. LÄS MER

  3. 3. Hanterande (slängande) av returer inom klädindustrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Bengtsson; Lisa Holm; Jessika Pham; [2023]
    Nyckelord :Returbeteende; returpolicys; hållbarhet; CSR; produktförstöring; retur Return behavior; return policies; sustainability; product destruction; return; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Undersöka konsumenters köp- och returbeteenden vad gäller kläder vid införandet av striktare returpolicys. Teoretiska perspektiv Returbeteende, Categories of online returning behavior, Returpolicy, CSR, Carroll’s Pyramid of Corporate Social Responsibility, Tidigare forskning, Grandiositet och nollsummespel Metod Uppsatsen utgår från en kvantitativ undersökningsmetod och deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. Personlig assistans : arbetsplatslärande i relation till kompetens och upplevd självförmåga

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Joakim Löfvenholm Adrian Lundin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Personliga assistenter agerar i en socialt isolerad arbetsmiljö där kompetenskraven är högt ställda i relation till de lärandemöjligheter som finns, vilket gör att denna studie söker etablera en bredare kartläggning av yrkesgruppens arbetsplatslärande och kompetens samt hur dessa samvarierar. Studien har huvudfokus på ett pedagogiskt perspektiv, vilket kompletteras med inslag av psykologiska teorier. LÄS MER

  5. 5. Faktorer som kan påverka konsumentbeteende vid köpbeslut av modekläder på näten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maryam Ebeid; David Arsic; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavior; Decision-making process The five-stage buying decision process; Online shopping; E-commerce; Fashion industry; Factors; Konsumentbeteende; Köpbeslutsprocessen; Näthandel; E-handel; Modebranschen; Faktorer;

    Sammanfattning : This study aims to explore consumer behaviors and purchase decisions in e-commerce within the fashion industry. E-commerce has grown significantly in Sweden over the past years and the fashion industry has experienced rapid growth in e-commerce, becoming an important aspect of consumers' purchasing habits. LÄS MER