Sökning: "equivalent education"

Visar resultat 11 - 15 av 230 uppsatser innehållade orden equivalent education.

  1. 11. A Tale of Two Texts, a Robot, and Authorship : A Comparison Between a Human-Written and a ChatGPT-Generated Text

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ioana-Raluca Johansson; [2023]
    Nyckelord :academic writing; authorship; voice; ChatGPT; AI-generated text;

    Sammanfattning : This research paper analyzes the impact of AI-generated text on academic writing, specifically on authorship and voice. OpenAI's ChatGPT, a large language model, is used as a representative case study. The rise of AI in education has sparked debates regarding its advantages and disadvantages. LÄS MER

  2. 12. Enabling small-scale production of biochar in carbon markets : A multi-actor governance approach

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Linnea Sörman; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Climate change is increasing the temperature rise, which damages nature and people. Increasing and using carbon dioxide removal (CDR) techniques are crucial to limit global warming to staying under 2 °C and fulfilling the Paris Agreement. There are several different CDR techniques, and biochar is one. LÄS MER

  3. 13. Skolkuratorers arbete i Malmö med HBTQIA+ i grundskolan

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Tova Mårtensson; [2023]
    Nyckelord :Difficulties; LGBTQIA ; Mental illness; Possibilitys; School counselors work; Students; Vulnerbility; Elever; HBTQIA ; Möjligheter; Psykisk ohälsa; Skolkuratorers arbete; Svårigheter; Utsatthet;

    Sammanfattning : Att identifiera sig som HBTQIA+ har genom historien inte varit accepterat och synen på dessa individer är fortfarande relativt negativ i vår värld. Deras psykiska hälsa är ofta sämre och de har en större utsatthet än heterosexuella personer. LÄS MER

  4. 14. De relationella mötena i förskolan : Pedagogers förhållningssätt till barn i förskolan, en möjlighet till likvärdig utbildning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Kristin Ernstsson; Malin Larsson; [2023]
    Nyckelord :Approach; children in special needs; relational competence; Barn i behov av särskilt stöd; förhållningssätt; relationell kompetens;

    Sammanfattning : An interest to establish a study about educators' relational competence aims to identify which descriptions educators gives on their professional approach to children in early childhood education. The importance of identifying how professions define the need for special support has a significance for how educators' relational approach appears in an education characterized by relational meetings, regardless of special needs or not. LÄS MER

  5. 15. Likvärdig utbildning utan tal? : En fenomenografisk studie om pedagogers uppfattningar av undervisningssituationen för elever med talängslan/selektiv mutism.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Maria Ejnermark; [2023]
    Nyckelord :Selective mutism; speech impediment; teacher; pupil; education; phenomenography; Selektiv mutism; talängslan; lärare; elev; undervisning; fenomenografi;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute knowledge about some educators´ perceptions regarding the teaching situation concerning students with speech impediment/selective mutism. Based on the research questions, the study aims to make visible knowledge that in the long run can contribute to a more equal education for students with speech impediment/selective mutism. LÄS MER