Sökning: "erfarenhet uppfattning"
Visar resultat 21 - 25 av 656 uppsatser innehållade orden erfarenhet uppfattning.
21. Lärares upplevelser med att använda digitala verktyg i matematikundervisningen i årskurs 4–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Digitalisering av samhället har etablerats de senaste decennierna och är i dagsläget en naturlig del av våra liv. Digitalisering är också en naturlig del av pedagogiskt arbete på alla nivåer. Som en konsekvens av detta ställs nya krav på lärarna och deras undervisning. LÄS MER
22. Betydelsen av virtuell avslappning inom den rättspsykiatriska vården via VRelax
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Den rättspsykiatriska vården är komplex och bygger på att patienterna vårdas under tvångslagar mot sin vilja och patienterna lider av en allvarlig psykisk störning. Den "inlåsta" känslan är ständigt närvarande, dels på grund av de tvångslagar som begränsar och inskränker deras "frihet", dels på grund av psykisk ohälsa. LÄS MER
23. Lotteriet kring fostrets betydelse : Handläggares hantering av gravida med missbruksproblematik
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Utifrån de teoretiska begreppen handlingsutrymme och paternalism undersöker studien handläggares hantering av gravida kvinnor med missbruksproblematik med fokus på samverkan och hänsyn till graviditet. Urvalet består av sex handläggare med erfarenhet av gravida klienter med missbruk. LÄS MER
24. Patienters erfarenheter av information i samband med utskrivning från slutenvården : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/OmvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Tydlig information vid utskrivning från slutenvården har stor betydelse för patienten. I samband med utskrivning från slutenvården finns behov av tydlig och anpassad information om behandling och vård som givits under vårdtiden. LÄS MER
25. Jag tycker verkligen att testbaseratlärande ger effekt… : En studie om testbaserat lärande: Lärares uppfattning och erfarenhet efter implementering av testbaserat lärande (årskurs 2-5) samt effekten av testbaserat lärande i matematik (årskurs 4-5), med ett delvis inflätat lärande som arbetssätt.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Resultat från TIMS (Trends in International Mathematics and Science Study, 2019) visar att svenska elever presterar under genomsnittet i matematik både i årskurs fyra och i årskurs åtta. År 2020 sammanfattade Skolinspektionen tre områden som är avgörande för bättre kvalitet i skolan och som sammanfaller väl med bland annat testbaserat lärande. LÄS MER