Sökning: "eskapism"

Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade ordet eskapism.

  1. 16. Upplevelsebaserad köpcentrumförvaltning : Att skapa upplevelser med hjälp av köpcentrums hyresgästmix

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Evelina Roth; Johanna Petersson; [2016]
    Nyckelord :Köpcentrum; upplevelser; upplevelseekonomi; hyresgästmix; ankarhyresgäst; upplevelsebaserad hyresgästmix; köpcentrumförvaltning.;

    Sammanfattning : Konsumenters behov och preferenser har förändrats på grund av samhällets utveckling. Idag räcker det inte endast med ett bra och billigt utbud för att konsumenter ska komma till köpcentrum, det bör istället vara en plats dit människor vill åka och uppleva. LÄS MER

  2. 17. Synsättet avgör kanalens funktion - en studie om medarbetares uppfattningar om SCAs interna stormöten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nicole Carlsson; [2015-08-13]
    Nyckelord :Intern kommunikation; intern organisationskommunikation; organisationskommunikation; möten; informationsmöten; stora informationsmöten; interna stormöten; medarbetare; synsätt; uppfattningar; kommunikationsbehov; funktion; kanal;

    Sammanfattning : Titel: Synsättet avgör kanalens funktion - om medarbetares uppfattningar om SCAs interna stormöten. Författare: Nicole Carlsson. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. LÄS MER

  3. 18. Uses, Gratifications and Understandings : En studie av hur privata användare och modeföretag förhåller sig till varandra på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Johanna Engberg; Therése Löfgren; [2015]
    Nyckelord :Uses gratifications; sociala medier; Instagram; konsumtion; märken; identitet; symmetrisk kommunikation; asymmetrisk kommunikation;

    Sammanfattning : Internet och sociala medier har radikalt förändrat förutsättningarna för hur människor konsumerar medier och kommunicerar med såväl varandra som företag och organisationer (Carlsson, 2011; Karlsson, 2013:265; Wadenström, 2001). Sociala mediers hastiga framväxt väcker frågor om hur och varför människor använder dessa. LÄS MER

  4. 19. Ett spel för galleriet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Fabian Thomasson; Sandra Sjögren; [2014]
    Nyckelord :in-store communication; Experiences; Dramaturgi; Konsumentbeteende; Upplevelser; Butikskommunikation; consumer behavior; dramaturgy.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Butikernas kommunikativa roll i samhället har förändrats. Med förändrade villkor inom handelsbranschen skapas nya förutsättningar för att leverera värde till kunder genom strategisk kommunikation. Upplevelseskapande som forskningsområde blir därför allt viktigare. LÄS MER

  5. 20. Verklighetsflykt genom paradiset : En kvalitativ receptionsstudie av Paradise Hotel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Sofia Augustsson; [2014]
    Nyckelord :Paradise Hotel; Reality; eskapism; verklighetsflykt; drömmande; identifikation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER