Sökning: "examensarbete i evenemang"
Visar resultat 6 - 10 av 31 uppsatser innehållade orden examensarbete i evenemang.
6. Objektföljning med roterbar kamera
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Idag är det vanligt att det sker filmning av evenemang utan att man använder sig av en professionell videofotograf. Det kan vara knatteligans fotbollsmatch, konferensmöten, undervisning eller YouTube-klipp. För att slippa ha en kameraman kan man använda sig av något som kallas för objektföljningskameror. LÄS MER
7. Socialt liv på offentliga platser under covid-19 : En fallstudie av Luleå centrum
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Kring årsskiftet 2019/2020 upptäcktes en ny form av coronavirus, SARS-COV-2, i Wuhan, Kina (WHO, 2020). Sjukdomen orsakad av viruset är känd som covid-19. Viruset spred sig fort till övriga länder och den 31 januari 2020 bekräftades det första fallet av viruset i Sverige (Folkhälsomyndigheten, 2020). LÄS MER
8. Konsumentuppfattning av livsmedelsbutikers sponsringsaktivitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie är en del av ett examinerade moment i form av ett examensarbete för två studenter vid Högskolan Dalarna. Där den ena har studerat Detaljhandelsprogrammet och den andra studerat Sport Management. LÄS MER
9. Digitalisering av kulturscenen : Interaktionen mellan kulturscenen och den teknikvana generationen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Rapporten sammanfattar ett examensarbete inom produktutveckling för Högskoleingenjör Teknisk Design på Luleå Tekniska Universitet. Arbetet är utfört hos Osynlig AB i Sundsvall för kunden Scenkonst Västernorrland. LÄS MER
10. En kommuns platsvarumärkesskapande kommunikation - En kvalitativ studie på Malmö stad
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: A municipality's place branding communication. Authors: Mattias S Jönsson – Philip Essfors – Zinar Omar. Advisor: Veronika Tarnovskaya. Course: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 hp. LÄS MER