Sökning: "exploratory conversations"

Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade orden exploratory conversations.

  1. 11. Med hunden som kollega : En explorativ studie om hur sociala tjänstehundar kan användas i socialt arbete

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Daniella Holmström; [2021]
    Nyckelord :Social service dog; Dog assisted interventions; social work; social support; Social tjänstehund; Hundassisterade insatser; socialt arbete; socialt stöd;

    Sammanfattning : Examinationsarbetet syftade till att, utifrån utbildade sociala tjänstehundförares perspektiv, utforska hur utbildade sociala tjänstehundar används i olika områden av socialt arbete. Vidare syftade undersökningen till att undersöka vilka för- och nackdelar utbildade tjänstehundförare upplever med hundassisterat socialt arbete. LÄS MER

  2. 12. Twitch vs YouTube - How Media Logic affects the production process. : A study about content creators’ usage of norms, methods, and rules to appeal to the target audience.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Madeleine Persson; [2021]
    Nyckelord :YouTube; Twitch; Production; Media Logic; Content creating;

    Sammanfattning : This study examines how Media Logic of YouTube and Twitch affects individual creators who works with creating content on the two platforms. It touches upon the different structures of Media Logic that exists over social media platforms and a little bit on how they have changed over the years. LÄS MER

  3. 13. Elevernas upplevelser avmatematiksamtal i helklass- En intervju- och observationsstudie i grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Maria Norberg; Ida Lagerlöf; [2021]
    Nyckelord :students experience; mathematics whole-class conversations; IRE- patterns; exploratory conversations; participation; elevers upplevelser; matematiska helklassamtal; IRE- samtalsmönster; utforskande samtal; deltagande;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med en ökad förståelse av elevernas upplevelser av att delta imatematiska samtal i helklass. Arbetet tar avstamp i följande frågeställningar: Vad för slags deltagarmönster framträder i helklassamtal? Och Hur upplever elever delaktighet i matematiska samtal i helklass och vilka faktorer gör att delaktigheten upplevs så? Den metod som använts för att besvara syftet är semistrukturerad intervju samt observation. LÄS MER

  4. 14. Effects of Structural Codifying in the Design Critiquing Process : An Exploratory Study with Jonas Löwgren’s Aesthetic Interaction Qualities

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Kornelia Papp; [2021]
    Nyckelord :Interaction aesthetics; aesthetic interaction qualities; experiential design qualities; quality articulation; design evaluation; interaction design methods; usability evaluation methods;

    Sammanfattning : This thesis begins by underlining the current methods and procedures in design evaluation as well as how design aesthetics is generally assessed. Then, it suggests the revision of current web design evaluation practices. LÄS MER

  5. 15. Betydelsen av mellanmänskliga möten online : En studie om B2C-interaktioner mellan kunder och kundservicepersonal

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Holm; Ebba Blom; [2020]
    Nyckelord :Relationships; service-dominant logic; value creation; interaction; social exchange; social resource theory; particular resources; concrete resources; Relationer; service-dominerande logik; värdeskapande; interaktion; socialt utbyte; social resursteori; partikulära resurser; konkreta resurser;

    Sammanfattning : Today's retail consumer market is characterized by global, intense competition. In times of intense competition, long-term customer relationships are described as the key to both profitability and survival, which is achieved by creating value together with customers through mutual dialogue. LÄS MER