Sökning: "extra anpassningar och motivationen."

Hittade 5 uppsatser innehållade orden extra anpassningar och motivationen..

  1. 1. Motivation och digitala verktyg i språkundervisningen : En enkät om digitala verktygs påverkan på språkinlärning i åk 6–9

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Taghrid Al Kour; [2023]
    Nyckelord :språkundervisningen; digitala verktygen; extra anpassningar och motivationen.;

    Sammanfattning : I styrdokumentet står det vikten av att eleverna behärskar användningen av digitala verktyg för att underlätta deras lärande och behovet av att återuppliva önskan om livslångt lärande bland elever. I tidigare forskning har visat att användningen av digitala verktyg stöder elevernas lärande och motivations metoder ökar elevernas lust att lära sig. LÄS MER

  2. 2. "Vad funkar för dig?" : Faktorer som främjar läsmotivation hos högstadieelever i lässvårigheter - En intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Susanne Barbus; Ulrika Eriksson; [2019]
    Nyckelord :läsmotivation; högstadiet; elever i lässvårigheter; specialpedagogik; Self-Determination Theory; self-efficacy; intervju;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att bidra med kunskap om läsmotivation hos högstadieelever i lässvårigheter ur ett elev- och lärarperspektiv. Med en kvalitativ ansats i form av semi-strukturerade forskningsintervjuer undersöktes vilka faktorer som elever och lärare uppfattade som främjande för läsmotivation. LÄS MER

  3. 3. Elevperspektiv på språkinlärning, En studie av hur elever i språklig sårbarhet upplever språkinlärning inom ämnet moderna språk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Therese Unt; [2017]
    Nyckelord :Anpassningar; Moderna språk; Motivation; Språklig sårbarhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning/abstraktUnt Therese (2017). Elevperspektiv på språkinlärning – En studie av hur elever i språklig sårbarhet upplever språkinlärning inom ämnet moderna språk. Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap. Lärande och samhälle. LÄS MER

  4. 4. En skola för alla? - Elevers berättelser om svenskämnet under grundskolan och på introduktionsprogrammet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Johanna Johansson; [2016]
    Nyckelord :berättelser; delaktighet; introduktionsprogrammen; motivation; måluppfyllelse; självförtroende;

    Sammanfattning : Johanna Johansson (2016), En skola för alla? – Elevers berättelser om svenskämnet på grundskolan och på introduktionsprogrammet. Speciallärarprogrammet, språk- läs och skrivutveckling, Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. Lärares kunskaper och erfarenheter av elevers läs- och skrivutveckling och bedömning av den

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Viveka Dahlbeck; [2016]
    Nyckelord :bedömningsstöd; formativ bedömning; läsutveckling; Nya Språket lyfter; skrivutveckling;

    Sammanfattning : Sammanfattning/ AbstractEn examensuppsats, avancerad nivå. Handledare: Olof Sandgren, Examinator: Birgitta Lansheim. Dahlbeck, Viveka (2016). Lärares kunskaper och erfarenheter av elevers läs- och skrivutveckling och bedömning av den. LÄS MER