Sökning: "föreningssparbanken handelsbanken"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden föreningssparbanken handelsbanken.
1. Bankens färd till kunderna : En studie om bankernas strategier för att nå ut till bankkunder med brister i det svenska språket
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : The competition has increased with the establishment of the new banks and the credit institutes taking on the market, the big banks are no longer alone on the market. In speed with the increased range, have also the marketing and the recruit of new bank customers become more driven. LÄS MER
2. What a Difference a Bank Makes
Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Nowadays, the service industry, especially banks, faces increasing competition. In such environment, differentiation is necessary. The general purpose of this thesis is to understand how a bank can achieve differentiation based on a marketing approach. LÄS MER
3. En komparativ studie av bankers årsredovisningar i Sverige och USA - Kapitaltäckningsreglerna i fokus
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns några skillnader mellan svenska och amerikanska bankers årsredovisningar när det gäller kapitaltäckningsreglerna. För att kunna undersöka syftet har jag har undersökt fyra svenska bankers och fyra amerikanska bankers öppenhet i respektive årsredovisning. LÄS MER
4. Kundrelationer och kundmått i bank
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen är en fallstudie av Nordea, Provinsbanken, Handelsbanken, Föreningssparbanken och SEB. Uppsatsen syftar till att undersöka hur banker arbetar med kundrelationer och vilka kundmått som används... LÄS MER
5. Att växa organiskt eller genom förvärv - En studie av tre banker
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Tillväxt genom förvärv ses ofta som den självklara tillväxtmodellen för företag. Företagsförvärv får stort utrymme i media och företagsledare som genomför förvärv ses som handlingskraftiga och engagerade. LÄS MER