Sökning: "företags effektivisering"

Visar resultat 11 - 15 av 49 uppsatser innehållade orden företags effektivisering.

  1. 11. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Tran; Lovisa Andreasson; Alexandra Boman; [2020]
    Nyckelord :A B-test; Ads; Advertisement; Beauty industry; CRM; Digital marketing; E-CRM; E-commerce; E-commerce retailer; Facebook Ads Manager; Marketing campaign; Marketing communication; A B-test; Annons; CRM; Digital marknadsföring; E-CRM; E-handel; Ehandelsåterförsäljare; Facebook Ads Manager; Kampanj; Marknadskommunikation; Skönhetsbranschen;

    Sammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER

  2. 12. Hur företag kan få sina medarbetare att efterleva företagets vision, mål och värderingar : En fallstudie på Skanska Väg och Anläggning region Norr

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Martin Lundholm; [2020]
    Nyckelord :Behaviours; Experience feedback; Follow up; High performance teams; Leadership; Organisational culture; Genuine presence; Beteenden; Erfarenhetsåterföring; Företagskultur; Högpresterande team; Ledarskap; Genuin närvaro; Uppföljning.;

    Sammanfattning : Vad är hemligheterna bland världens bästa och mest framgångsrika verksamheter? Vad gör dessa högpresterande företag, organisationer och idrottslag för att skapa framgångsrika kulturer som efterlever den vision, mål och värderingar som utformats? I en förstudie som gjordes till detta examensarbete av studiens författare på det undersökta fallföretag Skanska Sverige AB år 2019, bedömde de intervjuade nyckelpersoner behovet av att ”nå ändå ut” med sina riktlinjer och få sina medarbetare att följa vision, mål och värderingar vara en högst central och betydelsefull kunskap. Denna problematik förekommer inte enbart i det undersökta fallföretaget Skanska, utan forskare såsom Schein (2004) och Wadström (2014) påpekar att det är bland de största utmaningarna och svårigheterna i dagens organisationer. LÄS MER

  3. 13. Svenska drivningsentreprenörers affärsmodellsutveckling : en kvalitativ studie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)

    Författare :Patrik Hollsten; [2020]
    Nyckelord :Business Model Canvas; affärsstrategier; skogsbruk; innovation; skördare; skotare;

    Sammanfattning : Under en längre tid har lönsamheten hos svenska drivningsentreprenörer varit låg och tuffa förutsättningar har präglat marknaden. För att vända trenden med låg lönsamhet och göra branschen mer attraktiv behöver innovationsförmågan öka hos drivnings-entreprenörer. LÄS MER

  4. 14. Effektivisering av materialflöde via lagerlayout : En fallstudie på ett mindre underhållsföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Mathilde Leed; Maja Connman; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this study is to evaluate the non value creation which can occur within smaller maintenance companies’ warehouses. Utilizing a status analysis potential solutions as well as deficiencies will be found. Two issues have been created to answer the purpose; they are. LÄS MER

  5. 15. Marknadsorientering bland lantbruksföretag : en litteraturstudie kring marknadsorientering och dess relevans för svenska lantbruksföretag

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Christian Gustafsson Valtersson; [2019]
    Nyckelord :Marknadsorientering; lantbruksföretag; värdeskapande; lönsamhet; konkurrenskraft; market orientation;

    Sammanfattning : Svenska lantbruksföretag agerar idag på en global marknad med allt ökande konkurrens och krav på effektivitet. Enligt utredningar på uppdrag av regeringen så behövs det en ökad kunskap om marknaden för att kunna stärka företagens lönsamhet och konkurrenskraft (Statens offentliga utredningar 2014). LÄS MER