Sökning: "företags frågor"

Visar resultat 1 - 5 av 380 uppsatser innehållade orden företags frågor.

  1. 1. Hållbarhetsrapportering i svenska onoterade företag – Före och efter Covid-19 bröt ut

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Gustafsson; Silvia Zecevik; [2023-08-10]
    Nyckelord :Onoterade företag; hållbarhetsrapportering; Covid-19; kris; legitimitetsteorin; institutionella teorin; SDG;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Covid-19 har globalt uppmärksammat hur företag reagerar på miljömässiga, sociala och ekonomiska frågor. Pandemin har även väckt frågor om företags agerande och ansvar gentemot intressenter. Hållbarhetsrapporteringen besitter därmed en viktig roll i krishantering. LÄS MER

  2. 2. Svenska fastighetsfonders investeringsstrategi ur ett ESG-perspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Anton Renmark; August Liljenberg; [2023]
    Nyckelord :ESG; hållbarhet; miljö; social hållbarhet; bolagsstyrning; fastighetsfonder; värdepappersfonder; fastighetsbranschen; investeringsstrategi; ESG-betyg; ratinginstitut; fastighetsmarknaden; Business and Economics;

    Sammanfattning : ESG and sustainability is a subject that has become very topical in recent years and gained a greater place in the public debate. The subject has had a major impact in many different sectors of the Swedish industry and companies have become more aware of their impact on the environment. LÄS MER

  3. 3. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  4. 4. Culpa in Code: Exploring Autonomous Algorithmic Collusion under EU Competition Law

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Carl Brinnen; [2023]
    Nyckelord :AI; Algorithms; Competition Law; Anti-trust Law; EU; Fault; Intent; Negligence; Dolus; Culpa; Digital Eye; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Algorithms wield an increasingly significant influence in our everyday lives. Both in traditional brick-and-mortar markets, and particularly in the digital markets, companies use algorithms for various operations. Instances of algorithmic collusion have already surfaced. However, a more signifi-cant threat may await. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg – En undersökning av de marknadsföringsrättsliga konsekvenserna av företagens hållbarhetsredovisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Saga Sthen; [2023]
    Nyckelord :EU-rätt; associationsrätt; marknadsföringsrätt; miljöpåståenden; hållbarhetsredovisning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Environmental and climate issues are becoming increasingly relevant in society. Both consumers and companies, as well as international organizations are placing greater focus on these issues. LÄS MER