Sökning: "företags symbol"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden företags symbol.

  1. 6. Behov av ledarskapsutveckling i Skånes näringsliv - Ett beställarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Sven Heijbel; [2018]
    Nyckelord :Ledarskap; Ledarskapsutveckling; Ledarskapsutbildning; Behov; Behovsanalys; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna kvalitativa studie intervjuades 17 beställare av ledarskapsutbildningar i Skånes näringsliv om deras syn på sitt företags behov av ledarskapsutveckling. Resultaten vittnar om behov av självinsikt, perspektiv, bekräftelse, stöd i rollen och ledarförmågor på individnivå och kulturell samsyn, välfungerande personal, affärsstrategisk stringens, effektiva arbetsprocesser och attraktivitet som arbetsgivare på systemnivå. LÄS MER

  2. 7. Varumärkesbyggnad med begränsade resurser : en fallstudie av Jannelunds gård

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Maria Humble; Marie Palmér; [2016]
    Nyckelord :lantbruk; marknadsföring; resurser; små företag; sociala medier; varumärke; varumärkesbyggande; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Handel med utlandet ger konsumenter i Sverige ökat utbud och fler valmöjligheter av livsmedelsprodukter. Lantbruksföretag i Sverige möter därmed en hårdare konkurrens och behovet av att diffrentiera sig från andra producenter och säljare blir större. LÄS MER

  3. 8. Succeeding on the Market: Building B2B Brand Image and Brand Strength to establish a valuable brand

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Marie Svensson; [2012]
    Nyckelord :Administrative Law; Trademarks; Brand Equity; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In today’s society, the relative superiority of a product is not enough to guarantee its success on a marketplace. Rapid economic development rates and advancing technology has led to a more competitive global market. LÄS MER

  4. 9. ”Det där med CSR verkar vara på tapeten.” : En studie om hur tre företag kommunicerar CSR.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Josefine Blom; Kristin Rudenstam; [2012]
    Nyckelord :CSR; Kommunikation; Image; Identitet; Legitimitet; Semiotik; Förtroende;

    Sammanfattning : Målet med denna studie har varit att producera en kvalificerad text för att kunna skapa en bättre förståelse inför hur och varför företag väljer att kommunicera CSR. Inför arbetet med denna studie upplevde vi en förvirring om vad begreppet CSR innebär, och vidare att detta många gånger försvårar kommunikationen av det CSR som det enskilda företaget bedriver. LÄS MER

  5. 10. Framtagandet av ett företags visuella produktidentitet

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Therese Nilsson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aqeri has since the past year a new profile with name and logotype, which has created a need for an updated visual product identity. The company is a leading developer, producer and distributer of IT products suitable for extreme environments in industry, defense and vehicles. LÄS MER