Sökning: "företagsekonomi kvantitativt"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden företagsekonomi kvantitativt.
1. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER
2. Vilka finansieringskällor har störst betydelse för tillväxt i svenska SME? : En kvantitativ studie på små- och medelstora företag och hur tillväxt påverkas av olika finansieringskällor samt mikro- och makroekonomiska faktorer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Background: SME constitutes to 99,9% of business in Sweden. A central aspect of running a business is to grow, Previous research shows that access to external funds is a limitation for SMEs ability to create growth and therefore capital structure can vary between companies. LÄS MER
3. Innovationer inom bilindustrin och dess värdeskapande : En eventstudie om annonseringen av miljöbilars påverkan på avkastning
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund och problem: Utvecklingen inom bilindustrin går mot att allt fler miljöbilar ser dagens ljus. Företag verksamma på en marknad där konkurrensen är hög, som bilindustrin, tvingas till ett innovativt beteende för att inte prestera sämre än sina konkurrenter. LÄS MER
4. Corporate Social Responsibility och dess påverkan på aktieprestationen under Covid-19 : En kvantitativ studie på 371 publika bolag inom transport- och logistiksektorn i G20-länder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Det har riktats stor uppmärksamhet mot företagens sociala ansvar under senaste decennierna och CSR har därmed blivit en alltmer viktig fråga för företag och dess intressenter. Huruvida högre CSR bidrar till högre aktievärde har varit ett omstritt ämne inom tidigare studier. LÄS MER
5. Kapitalstrukturen i mindre onoterade aktiebolag : En kvantitativ studie om förklaringsvariablerna kring kapitalstrukturhos svenska onoterade aktiebolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Kapitalstrukturen i mindre onoterade aktiebolag - En kvantitativ studie omförklaringsvariablerna kring kapitalstrukturen hos mindre svenska onoterade aktiebolag Nivå: Examensarbete i företagsekonomi Författare: Emil Lindgren och Matthias Sundekvist Handledare: Peter Lindberg Datum: Januari - 2021 Syfte: Syftet med denna studie är att förklara hur storlek, lönsamhet, tillgångsstruktur,tillväxt samt ränta påverkar kapitalstrukturen i små svenska onoterade aktiebolag. Metod: I studien tillämpas ett kvantitativt tillvägagångssätt. LÄS MER