Sökning: "förklaring av csr"

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden förklaring av csr.

  1. 16. Organisationsidentitet och image - Diskrepans och likriktning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Daniel Björkman; Anna Bakosi; [2012]
    Nyckelord :Keywords: Corporate image; corporate identity; neo-institutionalism; discrepancy; homogenization; strategic communication; brand; Corporate Social Responsibility; online communication; internet; creating value Nyckelord: image; organisationsidentitet; neoinstitutionalism; diskrepans; likriktning; strategisk kommunikation; varumärke; CSR; webbkommunikation; värdeskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Många organisationer arbetar aktivt med att kommunicera sin identitet genom värdeord, för att, förutom genom sina produkter, framhäva och placera sig på marknaden. Internet växer som plattform för organisationer att synas för sin publik och detta har lett till att många organisationer använder sin webbplats åt att kommunicera med sina publiker. LÄS MER

  2. 17. CSR i SMEs : – En förklaring av motiv och effekter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Alexandra Edström; Anna Persson; [2012]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; samhällsansvar; intressenter; SMEs; Triple Bottom Line; motiv; effekter;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: CSR I SMEs – En förklaring av motiv och effekter Seminariedatum: 2012-05-31Kurs: 4FE03E Examensarbete för civilekonomprogrammet 30hp Författare: Alexandra Edström och Anna PerssonHandledare: Elin Funck Examinator: Lars-Göran Aidemark Nyckelord: CSR, Corporate Social Responsibility, samhällsansvar, intressenter,SMEs, Triple Bottom Line, motiv, effekter Bakgrund och problem: Teorierna kring CSR i SMEs är få och ofta motsägelsefulla. SMEs har dessutom en viktig påverkan på vårt samhälle, då de utgör den störstadelen av Sveriges näringsliv. LÄS MER

  3. 18.  Hållbarhetsredovisning i fyra olika branscher : för vem och i vilket syfte?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Hälsa och Samhälle

    Författare :Jasmina Ramovic; Mirha Rastoder; [2010]
    Nyckelord :GRI; Hållbarhetsredovising; CSR; Intressent; Intressentdialog;

    Sammanfattning : Miljö är ett aktuellt ämne världen över som engagerar politiker, företag och vanliga medborgare. I dagsläget finns det många katastrofer som uppmärksammats och den negativa uppmärksamheten dessa katastrofer har fått i media kan innebära stora konsekvenser för företagen. LÄS MER

  4. 19. Hållbara affärer : En fallstudie på Karlstads Energis fjärrvärmeverksamhet

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Natalya Vilhelmsson; Elena Chernishova; [2010]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; företagens sociala ansvarstagande; strategisk CSR;

    Sammanfattning : Tendensen att försöka hitta de affärsmässiga argumenten (business case) för CSR (Corporate Social Responsibility eller företagens sociala ansvarstagande) började framträda på 1990-talet. Vetenskapsmännen insåg då att en enda forskningsdisciplin inte kan förklara hur företagens arbetssätt med CSR-frågor kan förbättra deras ”bottom line” och således bidra till en hållbar utveckling av samhället. LÄS MER

  5. 20. Hållbarhetsredovisningens existens i onoterade bolag : vad krävs för att börja redovisa hållbarhet

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Lilli Busetincan; Katja Ekström; [2009]
    Nyckelord :GRI; CSR; legitimitet; hållbarhetsredovisning; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Överallt står att läsa om vår miljö, om hunger och svält. Diskussionerna är många kring hur vi ska ”rädda världen”. Olika miljöorganisationer har genom åren drivit på de globala bolagen att ta sitt ansvar för en hållbar utveckling. Detta har varit en drivande faktor till att företagen sakta började minska sin miljöbelastning. LÄS MER