Sökning: "förväntningar marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 121 uppsatser innehållade orden förväntningar marknadsföring.

  1. 1. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Bergman; Edith Hoge Beckman; [2024]
    Nyckelord :Country-of-Origin; Swedish Fashion Design; Business Culture; Globalization; Foreign Work; Country-of-Origin; Svensk Modedesign; Affärskultur; Globalisering; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring och relationer i den digitala världen : En fallstudie över företags digitala marknadsföringsmetoder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eddie Laser; Allan Salimi; Sebastian Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Digital Content Marketing; Marknadsföringsstrategi; Relationsmarknadsföring; Livsmedelsbranschen; Sociala medier;

    Sammanfattning : Att ha en tydlig marknadsföringsstrategi har blivit allt viktigare i takt med att företag börjatkonkurrera både regionalt och nationellt. Tillsammans med den växande digitala världen hardet blivit allt viktigare att skapa och behålla relationer till sina kunder för att i längden skapakundlojalitet. LÄS MER

  3. 3. Konsten att bygga och stärka varumärken inom klädbranschen : Skapandet av ett hållbart och medvetet mode

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Daniella Boija; Axel Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand; branding; brand equity; brand identity; consumer; differentiation; purpose-driven marketing; Differentiering; konsument; varumärke; varumärkesbyggande; varumärkesidentitet; varumärkeskapital; syftesdriven marknadsföring;

    Sammanfattning : Studien ämnar undersöka hur fyra klädföretag bygger och stärker sina varumärken för att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad. Klädföretag valdes specifikt då branschen är unik med utmaningar och trender som kan påverka varumärkesbyggandet. LÄS MER

  4. 4. "I´m gonna make him an offer he can´t refuse!- AI : En kvalitativ tematisk analys om vilka uppfattningar och förväntningar marknadsförare har om Artificiell Intelligens (AI)

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Therése Johansson; Noa Bramstedt; [2023]
    Nyckelord :Artificiell Intelligens; Marknadsföring; Tematisk analys; Agilteori;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Att konsumera lycka : En kvalitativ intervjustudie om känslor, konsumtion och medieteknologier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Noa Malmqvist; Lykke Reuterskiöld; [2023]
    Nyckelord :Konsumtion; känslor; FOMO fear of missing out ; marknadsföring; marknadsföringskampanj; identitet; medieteknologier;

    Sammanfattning : I dagens digitala medielandskap har konsumenter större tillgänglighet till konsumtion av mode, på både gott och ont. Relationen mellan känslor och konsumtion av mode är i en ständig rörelse, där känslorna förändras genom processen. LÄS MER