Sökning: "fashion evolving"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden fashion evolving.

  1. 1. Navigating the Evolving World of Fashion In-Game Advertising

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Evgenia Maria Botini; [2023]
    Nyckelord :gamification; in-game advertising; fashion advertising; consumer behavior; metaverse;

    Sammanfattning : Abstract This study addresses gaming as an interactive digital advertising tool, aiming to explore its effectiveness in digital marketing overall and to examine its impact on digital marketing for the fashion industry in particular. Purpose The purpose of this paper is to present an analytical framework for explaining the appeal of games for fashion brand advertising. LÄS MER

  2. 2. Det är Lugnt, vi tar det Klarna! : A Qualitative Study of Gen Z’s Purchase Intentions for Fashion Using BNPL in an online and in-store context.

    Magister-uppsats,

    Författare :Amanda Persson; Alexandra Millner; [2023]
    Nyckelord :BNPL; buy now pay later; purchase intentions; online context; in-store context; payment method; fashion; Gen Z.;

    Sammanfattning : Abstract  Background: The evolution of technology has transformed the way we shop, with BNPL services like Klarna and Qliro gaining popularity among consumers. This form of short-term financing offers flexibility by allowing customers to either pay later or divide their costs into interest-free installments. LÄS MER

  3. 3. Assessing the Technological Landscape: ICT Tools and Technologies for Citizen-Government Communication and Their Level of Maturity

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Jean-Marc Kazadi Katembwe; [2023]
    Nyckelord :Systematic literature review; Transformational Government; ICT Tools and Technologies; Public values; Citizens issues; Maturity Level;

    Sammanfattning : In today's rapidly evolving digital age, the relationship between citizens and government entities has undergone a transformative shift, primarily facilitated by Information and Communication Technologies (ICT). Transformational Government (T-Gov) is considered a technological innovation and a shift to a new entrepreneurial culture from inefficient, unaccountable bureaucracy generally observed within public organizations. LÄS MER

  4. 4. Spårbarhet inom modeindustrin : en kvantitativ studie om köpbeteende och attityd vid onlineköp av kläder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malin Prelog; Hilma Steén; Daniella Rybarczyk; [2023]
    Nyckelord :Traceability in the textile value chain; Transparency; Sustainability; Attitude; Buying behavior; Communication; E-commerce; Spårbarhet i den textila värdekedjan; Transparens; Hållbarhet; Attityd; Köpbeteende; Kommunikation; E-handel;

    Sammanfattning : Modeindustrin har länge fått utstå kritik för att vara en ohållbar bransch med bristande transparens och spårbarhet när det gäller hur och under vilka villkor klädesplaggen har tillverkats. Transparens och spårbarhet är två skilda begrepp, men båda är avgörande faktorer för att uppnå en mer hållbar, rättvis och ansvarsfull modeindustri. LÄS MER

  5. 5. Digital produktutveckling: Svenska modeföretags syn på en 3D-baserad framtid

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Victoria Rönnevall; Jonna Stolt; [2023]
    Nyckelord :Digitalisation; design; product development; 3D implementation; CLO3D; Lectra; sustainability; supply chain; agenda 2030; Digitalisering; design; produktutveckling; 3D implementering; CLO3D; Lectra; minskad miljöpåverkan; värdekedjan; agenda 2030;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker svenska modeföretags användning av digitala 3D program i produktutvecklingsfasen. Modebranschen är på många sätt en innovativ och utvecklande bransch. Trots detta är nuvarande design- och produktutvecklingsprocess fortfarande till stor del mycket traditionell. LÄS MER