Sökning: "fast moving consumer goods"

Visar resultat 16 - 20 av 86 uppsatser innehållade orden fast moving consumer goods.

  1. 16. Från juice till halloumi : Vilka faktorer påverkar fristående varumärkesförlängningar?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Eriksson; Erik Hayling; [2020]
    Nyckelord :brand extensions; fast-moving consumer goods; brand managers; brand image; brand dilution; brand relevance; varumärkesförlängningar; dagligvaruhandeln; varumärkesansvariga; varumärkesimage; varumärkesurvattning; varumärkesrelevans;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra till en djupare förståelse för vilka faktorer som påverkar fristående varumärkesförlängningar bland företag inom dagligvaruhandeln. Studien tillämpar en kvalitativ metod där semistrukturerade intervjuer används för att samla in empiriska data. LÄS MER

  2. 17. Do flagship stores affect your habits and daily routines? A case study on Swedish Match and Löfbergs about brand equity in the FMCG industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Albin Waldeck; Sofie Wiksborg; Olle Stenbäck; [2020]
    Nyckelord :Flagship stores; brand equity; perceived quality; brand loyalty; brand associations; brand awareness; brand experience; Swedish Match; Löfbergs; fast-moving consumer goods; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: To examine how flagship stores might affect brand equity for brands in the fastmoving consumer goods industry. Methodology: This paper adopts a qualitative research method. LÄS MER

  3. 18. Assessing an IT system implementation in a post merger scenario

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jonas Florén; Kian Rousta; [2020]
    Nyckelord :Organizational Change; post-merger integration; sociomaterialism; technochange; warehouse management system; artifacts; organisationsförändring; artefakter; sociomaterialism; integration; technochange; IT system; uppköp och förvärv;

    Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) are today two common ways to expand and grow businesses. However, studies report that around 50-75% of all M&A transactions fail to yield expected results. This study focuses on the value creation realized in the post merger integration. LÄS MER

  4. 19. Addressing shortcomings in goods distribution : A case study of a collaborative distribution network

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Axel Tåhlin; Victor Gjers; [2020]
    Nyckelord :Cross-dock; Goods Distribution; Distribution Network; FMCG; Customer Satisfaction; Customer Service Level; Supply Chain Collaboration; Mellanlager; Varudistribution; Distributionsnätverk; FMCG; Kundnöjdhet; Kundservicenivå; Försörjningskedjesamarbete;

    Sammanfattning : In the increasingly frequent distribution of the Fast-Moving Consumer Goods (FMCG) industry, there is an evident need of improving supply chain operations to ensure sustainability. As part of the supply chain, the distribution of goods often accounts for a major part of costs and resources. LÄS MER

  5. 20. Sustainability Discourse in the Fast-Moving Consumer Goods Sector – A comparison between Procter & Gamble and Unilever

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Sonia Prado Perez; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Environmental protection has gained a lot of attention in recent years. People, governments and NGOs understand that our economic growth needs to be sustainable and respect the ecosystem. Everyone has a role to play in the planet conservation, from consumers to industries. LÄS MER