Sökning: "fear appeals"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden fear appeals.

  1. 1. Det nya vita giftet : Ett för- och eftermätningsexperiment för att studera budskapsstrategiers effekt på attityder till vitt snus och intentioner att konsumera produkten

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ivar Eriksson; Josefine Leth-Helge; [2023]
    Nyckelord :risk communication; message appeal; fear appeal; social appeal; influencer; tobacco-free snus; riskkommunikation; budskapsstrategi; fear appeal; social appeal; influencer; vitt snus;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur effektivt budskapsstrategier kan tillämpas i det moderna medielandskapets förutsättningar för att få människor att inte vilja konsumera hälsofarliga produkter. Ett för-och eftermätningsexperiment genomfördes för att testa effekterna av budskapsstrategierna fear appeal respektive social appeal med en influencer som avsändare, på deltagarnas attityder till vitt snus och (beroende på om de var aktiva konsumenter eller inte) intentioner att sluta konsumera vitt snus eller intentioner till att testa vitt snus. LÄS MER

  2. 2. Rädsla som retorisk strategi : En kritisk multimodal analys som jämför WWF och Greenpeace miljökampanjbilder och desseffektivitet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linni Börjesson; Jessica Thunman; [2023]
    Nyckelord :Fear appeal; emotional appeal; visuell miljökommunikation; visuell retorik; EPPM; semiotiska resurser; WWF; Greenpeace;

    Sammanfattning : Climate change is one of the greatest challenges of modern times. Environmental organizations do their utmost to inform the public about environmental problems and to invite action to prevent them. To this direction, they run campaigns with posters that combine images and text and evoke emotions in the recipient about these issues. LÄS MER

  3. 3. Do you fear your phone?

    Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jonathan Haugen Ganander; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digital Natives are described as a generation who possess a different relation to information technology, including mobile phones. Mobile phones have quickly gone from strictly communication devices to rather sophisticated mobile computers. Because of an increase in capabilities, there is a need to ensure control over the mobile phone environment. LÄS MER

  4. 4. What triggers negativity in candidates´campaigns? Examining the importance of personal characteristics, the role of the media, and the election context.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Kyriakos Konstanta; [2021-07-27]
    Nyckelord :campaigns; attack politics;

    Sammanfattning : Research in negative campaigning is growing throughout the years, however, the focus by researchers has been put into negativity’s effects. The present study seeks to address the research void detected in the negative campaigning’s drivers. LÄS MER

  5. 5. The effect of marketing appeals on consumers' intention to pro-environmental behaviour : A social marketing study applying the Theory of planned behaviour in Jönköping, Sweden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Senja Lunden; LisaBeth Sundström; Aya Suliman; [2020]
    Nyckelord :Social Marketing; Theory of Planned Behaviour; Marketing Appeals; Intention to Behavioural Change; Palm oil;

    Sammanfattning : Background: Due to increasing environmental issues, the social marketing efforts from organisations are increasing with the aim to push for more sustainable behaviour. One recurring issue in these campaigns is palm oil production. LÄS MER