Sökning: "feminisering"
Visar resultat 31 - 35 av 38 uppsatser innehållade ordet feminisering.
31. ”Killar skriver inte puttinuttigt” : En experimentell studie av genusföreställningar i textbedömningar
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Svenska/Nordiska språkSammanfattning : This thesis examines conceptions of gender revealed by people when assessing texts. The research questions are: What associations can be discerned between gender conceptions and ideas about the quality of texts? What features of content and style are perceived as female or male? The study seeks to develop a method for comparing different people’s assessments of the same text. LÄS MER
32. “We don’t take up arms but we, the women, suffer the most.”- En genuskritisk studie av Human Rights Watchs rapporter rörande sexuellt våld i Kongo.
L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : Sexual violence in the Democratic Republic of Congo has been a widespread and severe problem since many years. There are numerous reports about the brutality and the extent of the unprecedented violence in Congo and about the way it affects the population, especially women and girls. LÄS MER
33. Feminisering utav läraryrket och jämställdhet! : Några röster från nutidens lärare. En enkätstudie.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
34. Läraryrkets ställning i 1800-talets Sverige
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Läraryrkets ställning är ett återkommande tema i dagens debatter om skolan. Denna studie försöker kartlägga hur läraryrkets ställning såg ut på 1800-talet, genom att jämföra enskilda lärares minnesanteckningar med den utbildningshistoriska forskning som finns om ämnet idag, samt genom en internationell jämförelse. LÄS MER
35. Vuxnas läsning av ungdomslitteratur : en påse med godis, en trettioårskris eller som vilken litteratur som helst?
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : I approach the subject of adult readers of young adult fiction through an analytical framework influenced by Cultural Studies, implicating that young adult fiction is caught up in a system of distinction between popular literature and high literature. I contrast this with theories that suggest that there has been a loosening of this hierarchy and that they now coexist, even borrowing features from one another. LÄS MER