Sökning: "femvertising"
Visar resultat 11 - 15 av 86 uppsatser innehållade ordet femvertising.
11. Det viktigaste är att vara snygg : En kvalitativ studie av feminism i sociala medier och hur unga kvinnor påverkas av att följa skönhets-inriktade influencers
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Influencers are the new opinion leaders, especially for young people in today's mediated society. Young women tend to follow beauty-oriented influencers, who are often using feminist messages in their content. LÄS MER
12. ”Kvinnokroppen. Så stark och livskraftig, samtidigt så väldigt omdebatterad” En kvalitativ diskursanalys av marknadsföring genom ett postfeministiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa diskursanalys är att studera hur feministiska diskurser framträder i porträtteringen av kvinnor i västerländsk reklam. Studien syftar till att bidra med kunskap om hur feministiska diskurser påverkar digital marknadsföring samt att bidra med kunskap till forskningsområdet varufeminism och varumärkesaktivism. LÄS MER
13. Från "kvinnlig frigörelse" till "blygsamma super-förebilder" : En multimodal kritisk diskursanalys av förändringar i feministiska budskap i reklam över tid
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The purpose of this paper is to research in which way feminist messages are incorporated and communicated through femvertisements from the 1970’s, 1990’s and 2010’s. In doing so our goal is to achieve an elaborated understanding of how feminism is used in advertisements as well as how these messages have changed over time. LÄS MER
14. The Perception of Femwashing - A qualitative study of how women perceive femwashing
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Women and men are commonly seen in advertising and are frequently used to exaggerate products and encourage consumption. Studies show that such advertisements could include sexual objectification, unrealistic stereotypes, and unrealistic views of specifically women. LÄS MER
15. Just Dream Crazier Girl
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att uppnå förståelse kring hur femvertising används för att porträttera kvinnan i reklam på ett icke-könsstereotypiskt sätt. En multimodal socialsemiotisk analys används för att undersöka vilka och hur det empiriska materialet använder semiotiska resurser för att kommunicera icke-könsstereotypisk reklam. LÄS MER