Sökning: "frågeställning media"
Visar resultat 6 - 10 av 205 uppsatser innehållade orden frågeställning media.
6. HUR PORTRÄTTERAS ITALIENSKA PREMIÄRMINISTRAR I SVERIGE? EN KOMPARATIV STUDIE AV DE ARTIKLAR SOM SKREVS OM SILVIO BERLUSCONI & MATTEO RENZI I DAGENS NYHETER SAMT AFTONBLADET UNDER KALENDERÅREN 2010 OCH 2015
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Titel: Hur porträtteras italienska premiärministrar i Sverige? Författare: David Michaelsson Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vad som har skrivits om två italienska premiärministrar av olika politisk profil i två svenska tidningar, Aftonbladet och Dagens Nyheter samt om och hur detta har påverkats av tidningarnas politiska profil. Frågeställning: 1) Hur ofta nämns Italiens premiärminister i de bägge tidningarna? 2) Hur beskrivs premiärministrarna? 3) Undanhålls negativa nyheter om respektive premiärminister med utgångspunkt i tidningens politiska profil? Metod: Kvalitativ textanalys samt kvantitativ innehållsanalys Material: 421 artiklar ur Dagens Nyheter och Aftonbladet under perioderna 2010-01-01 till 2010-12-31 respektive 2015-01-01 till 2015-12-31. LÄS MER
7. Samskapande med AI i webbdesign : Utforskande av sätt att implementera människa-AI samarbete i en designprocess
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : De senaste årens utveckling av generativ AI har fått mycket uppmärksamhet i etablerade medier och generellt i samhället, vilket bland annat har handlat om bildgenereringsverktyg. Något som det saknas tidigare forskning kring är hur text-tillbild AI kan användas inom webbdesign. LÄS MER
8. From Data to Decisions: Decisive Factors Influencing Swedish IT SMEs Adoption of Business Intelligence Systems
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research Question: Which are the decisive factors that impact the adoption of business intelligence systems (BIS) among IT SMEs in Sweden? Purpose: This paper aims to examine Swedish SMEs and understand which decisive factors have an impact on the decision makers and their adoption of BIS. This study aims to study SMEs that have already adopted BIS. LÄS MER
9. Skrolla Vidare: En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Skrolla vidare “ En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Alice Wischer, Klara Johansson och Theodor Tranarp Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Identitet, TikTok, Motivation, Grupptillhörighet, Konsumenter Syfte: Uppsatsen ämnar att undersöka konsumenters användande av mediet TikTok och skapa en förståelse för motivationen till användandet samt konsumentkulturen och den sociala identiteten som uppstår till följd av det. LÄS MER
10. Sambandet mellan organisationsstöd och grupputvecklingsnivåer i tillfälliga projektgrupper : En kvantitativ studie som undersöker om grupputvecklingsnivå prediceras utifrån organisationsstöd?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka sambandet mellan organisationsstöd och grupputvecklingsnivåer. För att svara på studiens syfte har följande fråga formulerats: Kan grupputvecklingsnivå prediceras utifrån de 7 aspekter av organisationsstöd?Metoden som används i denna studie är en tvärsnittsundersökningsdesign med en kvantitativ ansats. LÄS MER