Sökning: "frågeställning media"

Visar resultat 11 - 15 av 205 uppsatser innehållade orden frågeställning media.

  1. 11. Pojkar i rosa och flickor i grönt? : En kvalitativ studie av tidningen Kamratpostens framsidor under åren 1981 och 2021

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Hanna Sjökvist; [2023]
    Nyckelord :Kamratposten; barn; barntidningar; framsidor; illustrationer; genus;

    Sammanfattning : Detta är en studie om hur flickor och pojkar i tidningen Kamratposten, och hur de porträtteras i illustrationer och fotografier på omslaget av tidningen, samt i de texter som tillhör omslaget. Kamratposten är en mycket gammal tidning, grundad 1892 och dess målgrupp är flickor och pojkar i åldern 8–14 år. LÄS MER

  2. 12. Gig:ens nya hybrida byggsten : En studie om hybrida arbetssätt som katalysator för gig-ekonomin inom mediebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Linn Ekberg; Ellen Björklund; [2023]
    Nyckelord :Hybrid work; gig economy; digitalization; freelance; media industry; post pandemic; Hybrida arbetssätt; gig-ekonomi; digitalisering; frilansare; mediebranschen; postpandemin;

    Sammanfattning : Förevarande studie syftar till att undersöka hur de hybrida arbetssätten som uppkommit till följd av pandemin har katalyserat gig-ekonomin inom mediebranschen. Undersökningen har med en deduktiv ansats grundat en hypotes baserat på tidigare forskning inom området. LÄS MER

  3. 13. Discharge and Flame Chemistry in Lithium-Ion Battery Vent Gases : Investigations using Breakdown Experiments with Laser-Based Diagnostics

    Master-uppsats, Lunds universitet/Förbränningsfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionen

    Författare :Julia Lövgren; [2023]
    Nyckelord :PLIF; Laser-induced fluorescence; Laser-based diagnostics; Combustion; Lithium-ion battery; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : Due to the environmental impact of fossil fuels, there has been a growing interest in lithium-ion batteries for electric vehicles. However, safety concerns have arisen regarding potential fire hazards associated with the vent gases of these batteries. LÄS MER

  4. 14. Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing och UGC, nu och i framtiden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Dagberg; Ellen Johnson; Louise Hallersbo; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; UGC; Gen Z; Sociala Medier; Tillit; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing, nu och i framtiden. Seminariedatum: 2023-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Influencer marketing, UGC, Gen Z, sociala medier, tillit Syfte: Syftet med studien är att identifiera hur framtidens konsumenter i Sverige, Gen Z, förhåller sig till marknadsföringsstrategierna influencer marketing och betald UGC, idag och ett år framåt. LÄS MER

  5. 15. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Fahlberg; Thea Richter Malm; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Supply Chain Management; Modeindustrin; Hållbarhet; Hållbarhetsarbete; Digital marknadsföring; Digitala kanaler; Hemsida; Sociala medier; Hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER