Sökning: "från teori till praktik"

Visar resultat 21 - 25 av 626 uppsatser innehållade orden från teori till praktik.

  1. 21. Kompetenser och färdigheter hos nyblivna arbetsledare inombyggproduktion

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mahad Yassin; Fuad Mohamed Hersi; Elyas Abdelouahab; [2023]
    Nyckelord :AutoCAD; CAD; Bluebeam; Excel; Grön person; Kvalitativ; REVIT;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att ta reda på de kompetenser och färdigheter en nybliven arbetsledare inom produktion behöver erhållit. I bakgrunden beskrivs det vad en arbetsledare är för något samt vad den har för arbetsuppgifter översiktligt. LÄS MER

  2. 22. Magisterprogram i hållbar organisering och hälsofrämjande ledarskap - om programmets användbarhet i praktiken : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Inga Berichvili; Erzsebet Alwén; [2023]
    Nyckelord :hållbarhet; hälsofrämjande; förutsättningar; användbarhet; teori och praktik;

    Sammanfattning : Hållbarhetens olika värden och vad det är som främjar hälsan i arbetslivet är ett länge diskuterat och efterforskat ämne. Högskolan i Borås möjliggör för chefer i vård och omsorg att, genom ett flexibelt magisterprogram, erhålla kunskaper för en utveckling på individnivå med målet att rusta för att möta framtida behov av hållbara och hälsofrämjande arbetsförhållanden. LÄS MER

  3. 23. Skam, missnöje och förändrad identitet : En litteraturstudie som belyser erfarenheter hos föräldrar till personer som sitter i fängelse

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Josefin Rutensköld; Anna Stålnacke; [2023]
    Nyckelord :parents; social work; incarcerated; stigma; gender; parenting; föräldrar; socialt arbete; fängslad; stigma; genus; föräldraskap;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka erfarenheter hos föräldrar till personer som sitter i fängelse eller är frigivna. Studien har utgått ifrån ett induktivt förhållningssätt och metoden som har använts är allmän litteraturöversikt med inriktning mot Scoping Review. LÄS MER

  4. 24. Hur får man med alla på digitaliseringståget? : Möjligheter och utmaningar med digitala verktyg i förskolans undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Nidjar Jasaraj; [2023]
    Nyckelord :Digitala verktyg; digital kompetens; förskollärare; undervisning.;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att bidra med kunskap om hur förskollärare använder och motiverar digitala verktyg i förskolans undervisning. Syftet är likaså att få syn på de möjligheter och utmaningar som förskollärare identifierat i samband med användning av digitala verktyg i förskolans undervisning. LÄS MER

  5. 25. Tillgänglig lärmiljö : Nyckeln till ett fritidshem för alla?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Malin Ferm; Emelie Holmsbo; Sophie Börjesson; [2023]
    Nyckelord :Fritidshem; tillgänglig lärmiljö; erfarenheter; teori och praktik; elevers behov; tillmötesgå; inkludering; kunskap.;

    Sammanfattning : Inledning  Studien ämnar undersöka hur fritidshemslärare definierar begreppet tillgänglig lärmiljö och vilka förutsättningar de ges för att skapa en inkluderande fritidshemsverksamhet. Studien behandlar frågeställningarna utifrån flertalet infallsvinklar och ger en bred insyn i det komplexa uppdrag lärare i fritidshem besitter. LÄS MER