Sökning: "gemensam problemlösning"
Visar resultat 16 - 20 av 38 uppsatser innehållade orden gemensam problemlösning.
16. Programmering – Ett nytt redskap i den pedagogiska verktygslådan.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Programmering är ett ämne som kommer att läggas till i den svenska läroplanen inom snar framtid. Den här studiens syfte är att undersöka hur programmeringens roll ser ut i skolan innan tillägget har genomförts. LÄS MER
17. Hur kommunicerar elever vid problemlösning i matematik? : Kommunikation mellan elever och faktorer som påverkar kommunikationen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie var att undersöka vad forskning säger om elevers kommunikation vid problemlösning i matematik och vilka faktorer som påverkar kommunikationen. Problemlösning har gett människan många verktyg som vi idag ser som livsviktiga och för att utveckla samhället ytterligare behöver skolan utbilda kompetenta problemlösare. LÄS MER
18. Integrerade arbetsmetoder med Virtual Design and Construction
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Virtual Design and Construction (VDC) introducerades tidigt på 2000-talet för att främja ett arbete med datorbaserade modeller samt involvering av produktionsplanering i designfasen. VDC är ett koncept som idag har anammats inom många bygg- och konsultföretag för att utveckla arbetet med Building Information Model (BIM), innovationer och samverkan inom byggprojekt. LÄS MER
19. Barns upplevelser av att ingå i Obesitasprocessen : En intervjustudie av barn med fetma
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Förekomsten av övervikt och fetma har ökat över hela världen de senaste decennierna. Det har utvecklats olika modeller samt åtgärdsprogram för viktnedgång. Denna studie är en del i ett kvalitetsutvecklingsarbete och beskriver deltagarnas upplevelser av att ingå i ett sådant program. LÄS MER
20. Lärares arbete med problemlösning i grundskolan : problemlösning som mål eller medel?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Syftet med denna studie var att försöka ta reda på hur lärare ser på problemlösning i matematikundervisningen och hur de väljer att göra den mer central i matematikundervisningen. Ambitionen var att finna lärarnas syn på problemlösning och strategier för hur de integrerar det i undervisningen. LÄS MER