Sökning: "högskolan dalarna grafisk design"
Visar resultat 21 - 25 av 56 uppsatser innehållade orden högskolan dalarna grafisk design.
21. Visuell identitet för band i musikbranschen : Processen bakom att skapa Marigolds visuella identitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Föreliggande undersökning är ett exempel på hur visuella identiteter för musikband kan skapas. Musikbandet Marigold användes som exempel. LÄS MER
22. Vad kännetecknar en effektiv webbplats inom B2B-företag?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Att säga hur en B2B-webbsidas design ska utformas för att skapa effektivitet är svårt, men i detta arbete undersöks vilka riktlinjer som finns när det gäller vilket innehåll som kan göra en webbsida mer effektiv. Det finns många skillnader mellan B2C- och B2B-företag och en av dem är B2B-företagens strävan efter en stark och långvarig relation till sina kunder. LÄS MER
23. Skapande av ny webbplats till orienteringsklubben HJS Vansbro OK
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Arbetet genomfördes i samarbete med HJS-Vansbro OK som hade behov av en ny webbplats. Den tidigare webbplatsen var en IdrottOnline-sida som kändes omodern, oattraktiv och inte särskilt användarvänlig. De önskade därför en ny webbplats där det även skulle kunna vara enkelt för medlemmarna att skriva nyhets- och träningsinlägg. LÄS MER
24. Färgassociationer i Västvärlden
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Det finns ett flertal vetenskapliga artiklar samt erfarenhetsbaserade artiklar om färgassociationer. Där vissa fokuserar på vilka associationer färger har, medan vissa andra skriver om färgkombinationer eller kulturella samt geografiska skillnader. LÄS MER
25. Förpackningsdesignens påverkan på konsumentens uppfattning av produktens prisklass : En visuell innehållsanalys av schampobehållare
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Föreliggande studie syftar till att undersöka hur förpackningsdesignen kan komma att påverka konsumentens uppfattning av produktens prisklass. En visuell innehållsanalys genomfördes av ett femtiotal schampoprodukter, detta för att plocka ut olika karaktäristiska designelement för respektive prisklass. LÄS MER