Sökning: "högskolan dalarna värdegrund"
Visar resultat 11 - 15 av 58 uppsatser innehållade orden högskolan dalarna värdegrund.
11. Arbetsgivarvarumärke – en kvalitativ studie offentlig sektor : Upplevelsen av arbetet med arbetsgivarvarumärket inom en kommunal äldreomsorgsförvaltning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Tidigare forskning menar på att det gynnar en organisation att börja arbetet med ett arbetsgivarvarumärke internt, att erbjuda befintliga medarbetare betydande attribut och på så vis uppfattas som autentisk, attraktiv och unik. Detta i sin tur skapar ambassadörer för organisationen och ett gott rykte som arbetsgivare vilket attraherar potentiella medarbetare (Backhaus & Tikoo, 2004; Lundkvist, 2015; Maxwell & Knox, 2009). LÄS MER
12. Hur framställs kön och sexuell läggning i biologiböcker för högstadiet?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Under mina år som lärare på högstadiet har jag alltid förbryllats av hur mycket åsikter det finns hos elever när ämnen som sexuell läggning och könstillhörighet kommer på tal. Därför har jag i denna studie undersökt vilken uppfattning man får av läroböcker i biologi vad gäller sexuell läggning och könstillhörighet. LÄS MER
13. ”Med repetition, repetition och övning närmar vi oss bättre beteenden" : En studie av förskollärares perspektiv på fostran och barns utmanande och avvikande beteenden
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie är att fördjupa kunskapen kring hur några förskollärare ser på sitt fostransuppdrag i allmänhet, samt hur de förhåller sig till barn som de anser har ett utmanande eller avvikande beteende i synnerhet. Metoden som används för att uppnå syftet med studien är semistrukturerade kvalitativa intervjuer med fem förskollärare. LÄS MER
14. Sexualitet och kön. : En diskursanalys av två läromedel i religionskunskap för gymnasiet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/ReligionsvetenskapSammanfattning : The purpose of this study was to perform a discourse analysis to see how authors for textbooks in religious studies for upper secondary school may or may not create stereotypes in relation to gender and sexuality and whether the discourses work together for inclusion or exclusion. The study shows that stereotypical discourses about gender emerge in both books, but still show that teaching materials are changing. LÄS MER
15. Varumärkesidentifikation i reklamfilm : En filmanalys om miljö och scenografi
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Fler företag etablerar sig på marknaden där de erbjuder liknande produkter och tjänster.För att skapa ett mervärde till kund kan reklamskapare i marknadskommunikationvisualisera detta i form av attityder. Uppsatsen syftar till att undersöka användandet avmiljöer och scenografi i reklamfilm för att stärka varumärkesidentifikation. LÄS MER