Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 45 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Fastighetsförvaltande företags syn på BIM-användning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap; Högskolan i Jönköping/JTH, ByggnadsteknikSammanfattning : Purpose: New working methods are demanded as there is an increasing digitalization needed amongst the facility management industry. The information needs to be searchable and accessible for the user. To get the result wanted a reciprocally approach, that describe where and how the information should be managed, is required. LÄS MER
22. Ett lyftande samarbete som stödjer elever med lässvårigheter : Hur några klasslärare använder olika stödinsatser för att hjälpa elever med lässvårigheter i årskurs 1–3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur två klasslärare i årkurs 1–3 på två olika skolor samarbetar med specialpedagog/speciallärare i arbetet med elever som har lässvårigheter. Undersökningens syfte var att synliggöra det stöd klassläraren behöver för att tillämpa olika hjälpverktyg, förhållnings- och arbetssätt i sin ordinarie undervisning för att leda elever med lässvårigheter mot en god läsförmåga. LÄS MER
23. Undersökning av programmet PMSV3Inventering som hjälpverktyg förinventering av statliga vägar
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : .... LÄS MER
24. Övergångsprocessen till ISO 9001:2015 : Metoder och hjälpverktyg inför skiftet till ISO 9001:2015
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, MaskinteknikSammanfattning : Utgångspunkten i arbetet har varit att belysa den generella bilden vid en övergångsprocess, där metoderna och hjälpverktygen är tillämpliga på alla företag som ska göra övergången till ISO9001:2015. Vidare har case-företagets nuläge studerats ingående med en lämpliga metoder för att visa på hur detta kan göras samt vilken vikt det har för att underlätta övergången till en ny standard. LÄS MER
25. "Det är ju bara att göra som vanligt, men i digital form" : IKT i det naturvetenskapliga klassrummet - en studie av lärares yrkesförmågor för att hantera det digitaliserade klassrummet.
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Detta är en studie som grundar sig teoretiskt i ett sociokulturellt perspektiv och med Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) som ramverk. Syftet med studien är att bidra till en djupare förståelse för hur lärare erfar och använder digitala verktyg i den naturvetenskapliga undervisningen. LÄS MER