Sökning: "hypersexualitet"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet hypersexualitet.

  1. 1. DANCEHALL FROM ABROAD; En studie om agens, subjektivitet, sexualitet och förkroppsligad upplevelse.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Dali Bojovic; [2023-06-28]
    Nyckelord :Dancehall; subjektivitet; agens; sexualitet; förkroppsligad upplevelse;

    Sammanfattning : Dancehallens uppkomst började i så kallade ghetton i Kingston på Jamaica. Det var ett sätt för unga människor i dessa områden att få höras och synas och en möjlighet till ett bättre liv. Dancehall är en del av den Jamaicanska kulturen och den genomsyrar mycket av det jamaicanska samhället. LÄS MER

  2. 2. Attention Deficit Hyper(sexual?) Disorder - En kvantitativ studie om hur medicin och samsjuklighet påverkar hypersexuella tendenser hos kvinnor med ADHD

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Elin Ejerblad; Daniel Serrano; [2023]
    Nyckelord :ADHD; hypersexualitet; kvinnor; sex; sexualitet; medicin; samsjuklighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate whether there are differences in hypersexual tendencies when comparing women with ADHD who are taking medication for their ADHD with women with ADHD who are not taking any medication. Knowledge of how a condition like ADHD can affect sexuality is of relevance to social work since this is a target group for a lot of organizations employing social workers. LÄS MER

  3. 3. Quantitative Analysis of Customizable Player Avatars in an MMORPGEnvironment

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Mikhail Gardberg; Siri Kjerf; [2022]
    Nyckelord :Video Games; Representation; Hypersexuality; Fashion; Digitala spel; representation; hypersexualitet; mode;

    Sammanfattning : Sexualization of video game characters has been noted to have real world consequences. While there are studies surrounding characters designed by video game developers, the same cannot be said for players' choice of attire. LÄS MER

  4. 4. Det manliga idealet och den lättklädda minoriteten : En undersökning om könsfördelning och könsrepresentation i populära digitala spel angående våldsamma spel och slagsmålsspel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Markus Holmström; [2020]
    Nyckelord :Video games; Sexuality; Hyper-sexuality; Content Analysis; Gender distribution; Violent games; Fighting games; Digitala spel; Hypersexualitet; Innehållsanalys; Könsrepresentation; Våldsamma spel; Slagsmålsspel;

    Sammanfattning : This study has been performed to give light to numerous observations from earlier studies in how characters are represented in video games. Through examination of 884 characters from 60 games and comparing them to each other depending if the game was violent or not, was a fighting game or not and how popular the game was this study was looking to find several answers regarding how the game industry works and how characters are being represented depending on these factors. LÄS MER

  5. 5. Sexualbrottsdömdas upplevelse och behandlares bedömning av förändring inom kriminogena behovsområden efter behandling : En studie av Kriminalvårdens riskreducerande behandlingsprogram för sexualbrottsdömda, Relations- och samlevnadsprogrammet (ROS)

    Magister-uppsats, Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Stina Lindegren; [2019]
    Nyckelord :Sexual offender; Treatment; Criminogenic needs; Locus of control; Attachment styles; Hypersexual disorder; Therapist rating; Sexualbrott; Behandling; Kriminogena behov; Känsla av kontroll; Relationsstilar; Hypersexuell störning; Behandlarskattning;

    Sammanfattning : The aim of this study was to test whether criminogenic needs change over the course of a cognitive-behavioural sexual offender-specific treatment programme (ROS) within a group of adult, incarcerated or on probation, male sexual offenders in Sweden. To measure criminogenic needs 25 offenders completed Locus of Control of Behaviour Scale (LCB), 26 Hypersexuality Behavior Inventory-19 (HBI-19) and 25 respectively 27 completed Relationship Scale Questionnare (RSQ), 2-factor. LÄS MER